[Evangelium] 2009-01-10

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Jan. 10., Szo, 04:55:03 CET

   2009. január 10. - Szombat

   Jézus egy alkalommal tanítványaival Júdea földjére ment. Ott  tartózkodott
   velük, és keresztelt. János is  keresztelt Enonban, Szálim közelében:  ott
   ugyanis sok víz volt. Az emberek odamentek, és megkeresztelkedtek.  Mindez
   János  bebörtönzése  előtt  történt.   Vita  támadt  ekkor  a   tisztulási
   szertartásról János  tanítványai  és  egy  zsidó  között,  ezért  Jánoshoz
   mentek. "Mester - mondták neki -, aki nálad volt a Jordánon túl, és akiről
   tanúságot tettél, most szintén keresztel, és mindenki hozzá tódul."
   János így  válaszolt: "Az  ember  semmit sem  vallhat magáénak,  hacsak  a
   mennyből nem kapta.  Ti magatok  vagytok tanúim, hogy  megmondtam: Én  nem
   vagyok a Messiás,  hanem csak  az ő előfutára.  Akié a  menyasszony, az  a
   vőlegény; a vőlegény barátja  csak ott áll  a vőlegény mellett,  hallgatja
   szavát, és szívből  örül neki.  Ezzel most az  én örömöm  is teljes.  Neki
   növekednie kell, nekem pedig kisebbednem."

   Keresztelő János azt mondja, hogy öröme teljessé vált, amikor hallja, hogy
   Jézus megkezdte működését és ő is keresztel. János annak tudatában  fejezi
   ki örömét, hogy küldetését teljesítette, s mindent megtett, ami  küldetése
   volt. Elmondta az embereknek, hogy nem ő a Messiás, hanem Jézus, és meg is
   mutatta  őt.  Mostantól  kezdve   kisebbednie  kell,  hogy  Jézus   tudjon
   növekedni.
   Attól a pillanattól, hogy megkereszteltek minket, Jézusnak kell növekednie
   bennünk.  De  bűneimmel  megakadályozom  ezt  a  növekedést,   elfojthatom
   magamban az  isteni kegyelmet  Ha  újra és  újra felébresztem  magamban  a
   keresztségemkor kapott kegyelmet, ha tudatosítom, hogy Jézushoz kell egyre
   inkább hasonlóvá válnom, akkor az Úr növekedni fog bennem.

   Úr Jézus, köszönjük,  hogy közöttünk való  jelenléteddel ajándékozol  meg.
   Utunkon erősítesz  és  bátorítasz.  Add,  hogy  mélyen  tudatában  legyünk
   jelenlétednek.    Küldő    szavadra     örömmel    válaszoljunk     minden
   cselekedetünkkel. Adj nekünk  bölcsességet és  alázatot, hogy  felismerjük
   jelenlétedet más testvéreink között is. Tégy eggyé bennünket!