[Evangelium] 2009-01-08

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Jan. 8., Cs, 04:55:01 CET

   2009. január 8. - Csütörtök

   Abban az időben Jézus a  (Szent)lélek erejével visszatért Galileába.  Híre
   elterjedt az  egész  környéken.  Tanított  a  zsinagógákban,  és  mindenki
   elismeréssel beszélt róla. Eljutott Názáretbe is, ahol nevelkedett.
   Szokása szerint bement szombaton a zsinagógába, és olvasásra jelentkezett.
   Izajás próféta könyvét adták oda neki. Szétbontotta a tekercset, és  éppen
   arra a helyre talált, ahol ez volt írva: "Az Úr Lelke van rajtam.  Fölkent
   engem és  elküldött,  hogy örömhírt  vigyek  a szegényeknek,  hirdessem  a
   foglyoknak a szabadulást,  a vakoknak  a látást, hogy  szabaddá tegyem  az
   elnyomottakat, és hirdessem: elérkezett az Úr esztendeje." Összetekerte az
   írást,  átadta  a  szolgának,  és   leült.  A  zsinagógában  minden   szem
   rászegeződött. Ő  pedig  elkezdte  beszédét: "Ma  beteljesedett  az  írás,
   amelyet  az  imént   hallottatok."  Mindnyájan  igazat   adtak  neki,   de
   meglepődtek a magasztos igéken, amelyek ajkáról fakadtak.
   Lk 4,14-22a

   Elmélkedés:

   Amikor Jézus a názáreti zsinagógában tanít az emberek először  meglepődnek
   szavain, majd  később szembefordulnak  vele. A  názáretiek azt  gondolják,
   hogy jól ismerik Jézust, aki  gyermekkorától fogva közöttük nőtt fel.  Azt
   vélik, hogy  ismerik származását  és szüleit.  Valójában azonban  éppen  a
   leglényegesebbet nem tudják róla, azt, hogy Ő a mennyei Atya küldötte,  az
   isten Fia. Jézus pedig ezt mondja el nekik, amikor küldetéséről beszél,  s
   emiatt igencsak elcsodálkoznak.
   Milyen ismereteim vannak Jézusról? Tudom-e a leglényegesebbet róla? Milyen
   a kapcsolatom vele? Csak kívülállóként hallgatom? Vagy kész vagyok-e hozzá
   kapcsolni életem, hogy úgy éljek, ahogyan ő ezt nekem tanítja?

   Fogadd  el,  Jézusom,  szeretetem  aranyát,  amely  minden  cselekedetemet
   méltóvá teszi hozzád.
   Fogadd el, Jézusom, hódolatom tömjénporát, amely elismer legfőbb Urának.
   Fogadd el, Jézusom, vigasztalásom mirháját, amely egyesíti nehézségeimet a
   te földi szenvedéseiddel.

   Kedves barátaim!
   Megjelent DVD lemezen Iváncsits Tamás: A jó pásztor című zenés filmdrámája
   a 26 évesen vértanúhalált szenvedett  Brenner János atyáról. Időnként  még
   én  is  feltűnök  a  filmben.  :-)  Megrendelhető  Iváncsits  Tamástól   a
   ivtam at freemail.hu címen (2000Ft/db). A film megrendelésével Brenner  János
   boldoggá  avatását  lehet  támogatni  és  tiszteletének  terjedését  lehet
   segíteni.
   István atya

   10 db dedikált ajándék CD.
   A karácsonyi CD elfogyott, talán 2009-ben újra kiadjuk. A legutolsó 10  db
   CD-t, amelyeket  a  Szent  Veronika kórus  tagjai  dedikáltak,  ajándéknak
   szánom  azoknak,   akik   segítik  kórusunk   hangosításának   beszerzését
   (hangfalak, erősítő, mikrofonok és vezetékek). 5 db véletlenszerűen  kerül
   kisorsolásra, 5 db  pedig a legtöbbet  adakozóké lesz. Egymásra  licitálni
   ezúttal nem lehet. A "verseny" azok között folyik, akik 2009. január 10-ig
   eljuttatják támogatásukat a Zalalövői  Plébánia, 8999 Zalalövő,  Szabadság
   tér 6.  címére  vagy 75500313-10030493  számú  számlájára és  a  közlemény
   rovatba beírják: "Szent Veronika kórus részére".
   Ez  a  hangosító  berendezés  lesz   a  kórus  karácsonyi  ajándéka.   Már
   beszereztem mindent, csak a számlát kell még rendeznem.
   A lelkes gyerekek és fiatalok nevében is köszönöm támogatásotokat!