[Evangelium] 2009-01-05

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Jan. 5., H, 04:55:02 CET

   2009. január 5. - Hétfő

   Amikor Jézus  meghallotta,  hogy (Keresztelő)  Jánost  fogságba  vetették,
   visszatért Galileába. Elhagyta  Názáretet, és  a tengerparti  Kafarnaumban
   telepedett le, Zabulon és Neftali vidékén, hogy beteljesedjék, amit Izajás
   próféta mondott:
   "Zabulon földje és Neftali földje, a tenger útja, a Jordán vidéke,
   a pogányok Galileája:
   A sötétben lakó nép nagy fényt lát,
   és fény virrad a halál honában s árnyékában ülőkre."
   Ettől kezdve Jézus  tanítani kezdett.  Ezt hirdette:  "Térjetek meg,  mert
   elközelgett  a  mennyek  országa!"  Bejárta  egész  Galileát.  Tanított  a
   zsinagógákban, hirdette a  mennyek országa örömhírét,  és meggyógyított  a
   nép körében  minden  betegséget  és  minden  bajt.  Híre  elterjedt  egész
   Szíriában. Hozzá  vittek  mindenféle  beteget,  akik  különböző  fájdalmas
   betegségekben  és  bajokban  szenvedtek:  még  ördögtől   megszállottakat,
   holdkórosokat és bénákat is, és ő mind meggyógyította őket. Nagy  népsereg
   követte Galileából, Dekapoliszból, Jeruzsálemből,  Júdeából és a  Jordánon
   túlról.
   Mt 4,12-17. 23-25

   Elmélkedés:

   Tegnap, Urunk megjelenésének ünnepén a napkeleti bölcsekre emlékeztünk. Az
   ünnep egyik mondanivalója,  hogy a  Krisztus által  elhozott üdvösség  nem
   csak egyetlen kiválasztott  népnek szól, hanem  minden nemzetnek, tehát  a
   pogányoknak is. Ezt a gondolatot folytatja a mai evangélium, amikor Izajás
   próféta jövendölésének beteljesedését látja Jézus fellépésében. A  mennyek
   országát hirdető Jézus fényt, világosságot hoz a pogányoknak is.
   A bűn sötétségében  maradni esztelenség. Úgy  tűnik, hogy nincs  ésszerűbb
   számunkra, mint hogy elinduljunk a fény felé. Az igazi fény forrása  felé.
   Jézus felé, akiben  felragyogott számunkra a  Isten irgalmas szeretete  és
   akiben hitünk megtalálja célját.

   Igazság Atyja, az  új év legyen  kedvező alkalom, hogy  a katolikus  hívek
   újra felfedezzék azt az örömet, amit  csak igéd hallgatása nyújthat és  az
   akaratodra  való  ráhagyatkozás.  Tapasztalják  meg  a  testvéri  közösség
   értékét, amikor  megtörik  a  kenyeret, a  lelki  énekekkel,  himnuszokkal
   dicsérnek Téged. Atyánk, szüntelen dicsérünk Téged!

   Papi élményeim a Zala-völgyben (36.)
   Ritkán kapok karácsonyra  olyan kedves ajándékot,  mint amivel a  fiatalok
   megleptek. A  CD-nk felemelő  itthoni bemutatójára  gondolok. Annak  azért
   megvan a  varázsa, amikor  a zene  és az  éneklés élőben  megy. Az  elmúlt
   hónapokban is biztos voltam benne, de most éreztem igazán, hogy a jó Isten
   áldása rajt van a munkán.  Az énekkarosok megtapasztalták, hogy milyen  jó
   érzés, ha túl a  magunk örömén, másoknak is  igazi örömet szerezhetünk.  S
   mivel szerintem ez Isten dicsőségét szolgálja, ezért megpróbálkozunk még a
   jövőben a zenés evangelizációval.
   Többet érdeklődtek a kórus zenei  előéletéről. Hát, erről sokat nem  lehet
   mondani. Egy év alatt eddig sikerült  eljutni. Fejlődni még lehet és  kell
   is. Kottát  ne is  kérjen  senki az  énekekről,  mert nincs.  Hallás  után
   tanulják a fiatalok a dalokat. A kórusvezető felénekli a szólamokat, aztán
   mindenki megtanulja. Ahogyan  engem is,  ugyanúgy őket is  csak zavarja  a
   kotta. És igen, a kulisszatitkok. Egyet elárulok: az ikrek közül az  egyik
   sajnos úgy  megfázott szentestére,  hogy egy  hang se  jött ki  a  száján.
   Ilyenkor marad az egyforma ruha, és a tesója úgy elénekli a dalát, hogy  a
   közönségből senki nem veszi észre. Nemhiába, mindketten ügyesek.
   A téli szünetet kihasználva az új évben a fiatalok "kicsaltak" a befagyott
   tóra. Egyenesen a jégre.  Korcsolya ugyan még nem  volt a lábamon soha,  s
   talán nem  is  lesz,  de  azért  de  azért  jól  elcsúszkáltam  velük  pár
   kilométert. Bevallom, a szánkózást jobban bírom.
   Apropó, új év! Köszönöm mindenkinek a karácsonyi és újévi  jókívánságokat,
   s bocsánatot kérek, hogy nm  tudok mindenkinek személyesen válaszolni.  Az
   "e-vangéliumos csapatnak"  küldött  jókívánságokat  is  bezsebeltem,  mert
   sokaknak még nem esett le, hogy én vagyok a csapat (is).
   Ne feledkezzetek  meg  az  új  évben sem  arról,  hogy  a  Szentatya  arra
   bátorított, hogy az internetet  jobban használjuk fel az  evangelizációra.
   Az e-vangéliumot akkor kapják még többen, ha ti ajánljátok barátaitoknak a
   feliratkozást. Egy  ilyen  ajándék  nem csak  karácsonykor  jöhet  jól  az
   embereknek.
   István atya

   10 db dedikált ajándék CD.
   A karácsonyi CD elfogyott, talán 2009-ben újra kiadjuk. A legutolsó 10  db
   CD-t, amelyeket  a  Szent  Veronika kórus  tagjai  dedikáltak,  ajándéknak
   szánom  azoknak,   akik   segítik  kórusunk   hangosításának   beszerzését
   (hangfalak, erősítő, mikrofonok és vezetékek). 5 db véletlenszerűen  kerül
   kisorsolásra, 5 db  pedig a legtöbbet  adakozóké lesz. Egymásra  licitálni
   ezúttal nem lehet. A "verseny" azok között folyik, akik 2009. január 10-ig
   eljuttatják támogatásukat a Zalalövői  Plébánia, 8999 Zalalövő,  Szabadság
   tér 6.  címére  vagy 75500313-10030493  számú  számlájára és  a  közlemény
   rovatba beírják: "Szent Veronika kórus részére".
   Ez  a  hangosító  berendezés  lesz   a  kórus  karácsonyi  ajándéka.   Már
   beszereztem mindent, csak a számlát kell még rendeznem.
   A lelkes gyerekek és fiatalok nevében is köszönöm támogatásotokat!
   István atya