[Evangelium] 2009-01-03

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Jan. 3., Szo, 04:55:01 CET

   2009. január 3. - Szombat

   Abban az  időben,  amikor Keresztelő  János  látta, hogy  Jézus  közeledik
   feléje, így szólt: "Íme, az Isten  Báránya, aki elveszi a világ bűneit!  Ő
   az, akiről azt  mondtam: Utánam  jön egy  férfi, aki  megelőz engem,  mert
   előbb volt,  mint  én. Én  sem  ismertem őt,  de  azért jöttem,  és  azért
   keresztelek vízzel, hogy  megismertessem őt Izraelben."  János azután  így
   folytatta tanúságtételét: "Láttam, hogy az égből, mint egy galamb, leszáll
   rá a Lélek,  és rajta  marad. Én  sem ismertem  őt, de  aki küldött,  hogy
   vízzel kereszteljek, az mondta nekem:  Akire látod, hogy rászáll a  Lélek,
   és rajta marad,  ő az, aki  Lélekkel keresztel. Én  láttam, és  tanúskodom
   arról, hogy ő az Isten Fia!"

   Keresztelő János  tanúságtételének  leglényegesebb  kijelentése  az,  hogy
   Jézus az Isten Fia. A  karácsonyi ünnep titka ezáltal nyilvánvalóvá  válik
   az  emberek  előtt.  Számunkra  is  több  lehetőség  adódik.  Más  emberek
   tanúskodása is a Jézusba, mint az Isten Fiába vetett hithez vezethet, de a
   személyes találkozás  is felébresztheti  bennem a  hitet. A  mennyei  Atya
   Jézusról szóló tanúskodása  a megkeresztelkedéskor szintén  a hit  forrása
   lehet számomra. A  karácsonyi ünnepkor  ünnepei és  eseményei egy  irányba
   mutatnak,  egy  dologban  szeretnének  segíteni,  tudniillik  abban,  hogy
   eljussak a Jézus istenségében való hitre.

   Istenünk: Te vagy az időknek Ura. Te  vagy az Úr az egész teremtett  világ
   felett. Életünk napjainak számát Te méred ki. Te adsz nekünk  lehetőséget,
   hogy amíg ebben  a világban  élünk, azokat a  kincseket keressük,  amelyek
   soha el nem múlnak. Tégy minket készségessé, hogy tekintetünket mindig  az
   égre emeljük. Múlandó  ez a  föld, ez a  világ: add,  hogy megértsük  Igéd
   igazságát. Ámen.