[Evangelium] 2009-01-02

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Jan. 2., P, 04:55:01 CET

   2009. január 2. - Péntek

   Keresztelő János így tett tanúságot: A zsidók papokat és levitákat küldtek
   hozzá Jeruzsálemből, hogy megkérdezzék őt: "Ki vagy te?" Erre megvallotta,
   nem  tagadta,  hanem  megvallotta:  "Nem  én  vagyok  a  Messiás."   Ezért
   megkérdezték tőle: "Hát akkor? Talán Illés vagy?" "Nem vagyok" -  felelte.
   "A próféta vagy?" Erre is nemmel válaszolt. Azt mondták tehát neki: "Akkor
   ki vagy?  Mert választ  kell  vinnünk azoknak,  akik küldtek  minket.  Mit
   mondasz magadról?" János ezt felelte:  "A pusztában kiáltó hangja  vagyok:
   Egyengessétek az Úr  útját", amint  Izajás próféta mondta.  A küldöttek  a
   farizeusoktól jöttek, ezért megkérdezték:  "Miért keresztelsz hát, ha  nem
   te vagy a Messiás, sem Illés,  sem pedig a próféta?" János így  válaszolt:
   "Én csak vízzel keresztelek.  De köztetek áll az,  akit nem ismertek,  aki
   utánam jön, s  akinek még  a saruszíját  sem vagyok  méltó megoldani."  Ez
   Betániában történt, a Jordánon túl, ahol János tartózkodott és keresztelt.

   A mai  evangéliumi rész,  Keresztelő Szent  János tanúságtétele  megerősít
   minket karácsony titkában, tudniillik abban, hogy Jézus a Megváltó.  János
   az Ő előhírnöke volt,  aki jól tudta,  hogy nyomában a  nép elé fog  állni
   Jézus,  akit   valóban  Isten   küldött.  Istentől   kapott   küldetésének
   megfelelően  János  azt  hirdette,  hogy  az  emberek  a  bűnbánat   révén
   készítsenek utat lelkük  és szívük  felé, hogy a  világba érkező  megígért
   Messiást befogadják.  A zsidók  küldöttei János  személyével  kapcsolatban
   szerettek volna  többet  megtudni,  de  ő  valójában  nem  csak  önmagáról
   beszélt, hanem Jézusra irányította a  figyelmet. Vajon az életem  Jézusról
   szóló tanúságtétel?

   Hiszem és vallom, hogy  Istenem vagy, bár  pólyában és kisdedként  látlak.
   Növeld a hitemet!  Lelkem és szívem  egyesül a pásztorokkal  és a  mennyei
   angyalokkal, s velük együtt imádlak, dicsőítelek, dicsérlek és hálát  adok
   neked.