[Evangelium] 2008-12-15

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2008. Dec. 15., H, 04:55:01 CET

   2008. december 15. - Hétfő

   Egy alkalommal Jézus a templomba ment, és tanított. Közben odaléptek hozzá
   a főpapok  meg a  nép vénei,  és megkérdezték:  "Miféle hatalommal  teszed
   ezeket? Ki  adta neked  a hatalmat  ehhez?" Jézus  így válaszolt:  "Én  is
   kérdezek tőletek  valamit. Ha  megfeleltek  rá, megmondom  nektek,  milyen
   hatalommal teszek így. Honnan volt János keresztsége? A mennyből-e vagy az
   emberektől?"
   Azok tanakodni kezdtek egymás  között: "Ha azt  mondjuk, a mennyből  volt,
   azt feleli: "Hát akkor miért nem hittetek neki?" Ha pedig azt mondjuk: "Az
   emberektől", akkor  meg  félnünk  kell  a  néptől,  mert  Jánost  mindenki
   prófétának tartja." Ezért ezt a választ adták Jézusnak: "Nem tudjuk."
   "Akkor én sem  mondom meg  nektek, hogy  milyen hatalommal  teszek így"  -
   felelte Jézus.

   A nép vallási vezetőinek körében teljes a bizonytalanság mind János,  mind
   Jézus  személyével  kapcsolatban.  Vagy  talán  azt  is  mondhatjuk,  hogy
   tisztában vannak azzal, hogy  János az Isten prófétája  és azzal is,  hogy
   Jézus az Isten küldötte, de  nem akarják ezt önmaguknak kimondani,  hiszen
   akkor meg kellene változtatniuk az életüket. S ha János küldetése  hozzánk
   emberekhez szól, akkor ez még  inkább elmondható Jézus küldetéséről. S  ha
   Jánosnak az volt a küldetése, hogy a bűnbánat útjára vezesse az embereket,
   akkor Jézusnak még sokkal inkább az a küldetése, hogy minket a  megtérésre
   indítson. Az  Isten  küldöttének  hallgatása  az  én  számomra  is  életem
   megújulását eredményezheti.

   Uram, ne engedd, hogy azt higgyem:  a jóság, a barátságos magatartás  csak
   afféle  kis  erény!  Ellenkezőleg,  igen  nagy  erény,  mivel   önuralmat,
   önzetlenséget, az  igazság buzgó  keresését, a  testvéri szeretet  ragyogó
   kifejezését jelenti:  kegyelmeddel,  ó,  Jézus, az  emberi  és  az  isteni
   tökéletesség találkozik bennem.
   Boldog XXIII. János pápa

   Kedves barátaim!
   Karácsonyi CD lemezünk 2. kiadása is éppoly kelendőnek bizonyult, mint  az
   első. Pillanatnyilag kb. 200 db van még. A megrendeléseket kizárólag  azok
   beérkezése sorrendjében, ezen készlet erejéig tudjuk teljesíteni. Idén már
   nincs idő újra kiadni, talán jövőre.
   A visszajelzések szerint sok  családban a gyerekek  már kívülről tudják  a
   dalokat.  mások  annak   örülnek,  hogy  "nem   hívő"  férjük  napok   óta
   folyamatosan csak ezt hallgatja. A mamához látogatóba érkező unokák rögtön
   indítják a csodálatos  zenét, és  mindenki engedi, hogy  szívéhez érjen  a
   dallam, megszólítsa lelkét a szöveg.  Néhányan még erősek, s  megfogadták,
   hogy csak karácsony napján fogják először meghallgatni. Minden elismerésem
   azoknak, akik kibírják, mert én biztosan nem bírnám ki.
   A  szenteste,  amikor   meghallgatjátok,  akár   sokadszorra,  akár   első
   alkalommal,  gondoljunk  egymásra,  e  nagy  lelki  közösségre   Erdélytől
   Kanadáig, mindazokra, akik  ezekkel a betlehemes  dalokkal ünneplik  Jézus
   születését.
   István atya
   A zalalövői plébánia kiadásában megjelent CD lemezen Takács Attila:  Téren
   és időn át Betlehembe című darabja:

   Két számból egy-egy részlet meghallgatható innen:
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/02reszlet.mp3
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/05reszlet.mp3

   Az        összes        dal        szövege        letölthető        innen:
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/betlehem2008.doc
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/betlehem2008.pdf

   A CD lemez megrendelésével az ifjúsági kórust lehet támogatni.
   Megrendelhető a név,  a pontos postacím  (irányítószámmal) és a  darabszám
   megjelölésével tőlem a zalalovo at gmail.com (vagy a his at katolikus.hu) címen.
   Ára: 2000.-  Ft/db +  csomagolási és  postaköltség (1  példány esetén  kb.
   300.- Ft).