[Evangelium] 2008-12-13

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2008. Dec. 13., Szo, 04:55:02 CET

   2008. december 13. - Szombat

   Színeváltozása után  tanítványai megkérdezték  Jézust: "Miért  mondják  az
   írástudók, hogy előbb Illésnek kell eljönnie?" Ő így felelt: "Illés  eljön
   ugyan, és helyreállít mindent,  én azonban azt  mondom nektek, hogy  Illés
   már eljött, de nem ismerték fel, és kényük-kedvük szerint bántak vele. Így
   szenved majd az Emberfia is tőlük." Ekkor értették meg a tanítványok, hogy
   Keresztelő Jánosról beszélt nekik.

   Keresztelő János sorsa ugyanaz lett, mint sok más prófétáé. Azok, akik nem
   hallgattak szavára és személyét veszélyesnek tartották, az életére törtek.
   Cselekedetük hátterében  az áll,  hogy  nem ismerték  fel benne  az  Isten
   emberét. Valamivel később Jézusnak  is ugyan ez lesz  a sorsa. Miközben  a
   nép lelkesedik  érte, buzgón  hallgatja tanítását  és lelkesen  örvendezik
   csodatételeinek,  a  nép  vezetői  lassanként  szembefordulnak  vele.  Nem
   ismerik ugyanis  fel benne  az Isten  Fiát. Nem  veszik észre,  hogy az  ő
   személyében teljesedik be Isten  egykori ígérete azzal kapcsolatban,  hogy
   eljön majd a Megváltó, a Messiás. Vajon a betlehemi Gyermekben fel tudom-e
   ismerni a világ üdvözítőjét, az én megváltómat?

   Mária, te sohasem kételkedtél,  ellenben mindig hittél,  és el is  nyerted
   hited jutalmát.  "Boldog  vagy,  mert  hittél."  Mi  is  boldogok  vagyunk
   azonban, mert  hallottunk  és hittünk:  minden  hívő lélek  megfoganja  és
   megszüli Isten szavát és elismeri az Ő műveit.
   Eszközöld ki, ó Mária, hogy bennünk  legyen a te lelked, s úgy  dicsőítsük
   az Urat; hogy bennünk legyen a te lelked, és úgy ujjongjunk Istenben.  Bár
   testileg egyedül csak te  vagy Krisztus anyja, a  hitben mi is  mindnyájan
   életet adhatunk  neki.  Ó Mária,  segíts,  hogy befogadjam  magamba  Isten
   Igéjét!
   Szent Ambrus