[Evangelium] 2008-12-12

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2008. Dec. 12., P, 04:55:02 CET

   2008. december 12. - Péntek

   Egy alkalommal  így  szólt  Jézus  a  néphez:  "Kihez  hasonlítsam  ezt  a
   nemzedéket? Hasonlít  a  piacon  tanyázó  gyermekekhez,  akik  odakiáltják
   pajtásaiknak: "Furulyáztunk,  de  nem táncoltatok.  Siránkoztunk,  de  nem
   zokogtatok." Eljött  János.  Nem eszik,  és  nem iszik;  azt  mondják  rá:
   "Ördöge van." Eljött az Emberfia. Eszik-iszik, és azt mondják rá: "Lám,  a
   falánk, borissza  ember,  a  vámosok  és  a  bűnösök  barátja!"  Az  Isten
   bölcsességét azonban művei igazolták."

   Az érdekes gyermekmondókák és az idézett rosszindulatú megjegyzések között
   szinte észre sem  vesszük a leglényegesebb  kijelentést, amit Jézus  mond:
   Eljött az  Emberfia. Vajon  ez a  tény változtat-e  valamit az  életemben?
   Egykor az emberek ezt kérdezhették: Miért kellene megtérnem? Miért kellene
   bármit is másként tennem? Miért kellene megváltoztatnom az  életvitelemet?
   A válasz annak  idején így  hangzott: mert  eljött az  emberfia, eljött  a
   megváltó. S talán ma is sokan ugyanezt kérdezik: Miért kellene  változnom?
   Miért kellene új úton elindulnom? Miért kellene egy lelki utat  megtennem,
   most adventben,  a  karácsony előtt?  A  válasz egyszerű:  mert  eljön  az
   emberfia, eljön Jézus a megváltó.

   Uram Jézus, Te  azért jöttél  a világba,  hogy megkeresd  és üdvözítsd  az
   elveszettet. Ha én, az ember nem  lettem volna elveszett, Te, az  Emberfia
   nem jöttél volna.
   Mivel azonban elveszett ember voltam, Te mint Isten és ember jöttél,  hogy
   engem mint embert megtalálj.