[Evangelium] 2008-12-09

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2008. Dec. 9., K, 04:55:02 CET

   2008. december 9. - Kedd

   Egy alkalommal  Jézus  ezt  a példabeszédet  mondta  tanítványainak:  "Mit
   gondoltok? Ha valakinek  száz juha  van, és egy  elcsatangol közülük,  nem
   hagyja-e ott a kilencvenkilencet a hegyen, és nem megy-e, hogy  megkeresse
   az eltévedtet?  Ha aztán  szerencsésen megtalálja,  bizony mondom  nektek:
   jobban örül  neki, mint  az el  nem tévedt  kilencvenkilencnek. Éppen  így
   mennyei Atyátok sem akarja, hogy csak egy is elvesszen e kicsinyek közül."

   Amikor  gyermekkoromban   elképzeltem   az   elveszett   bárányról   szóló
   példabeszédet, mindig csak a bárányra terelődtek gondolataim. Később aztán
   megtanultam odafigyelni  a pásztorra,  az ő  jóságos cselekedetére,  arra,
   hogy minden bárányára figyel, s nem hagyja, hogy egy is elvesszen.
   Az adventi időben lassanként  megtanulunk odafigyelni az irgalmas  Atyára,
   aki megváltásunk  érdekében  egykor elküldte  Fiát  a világba.  A  hozzánk
   közeledő kis Jézus az Isten irgalmáról, megbocsátásáról tanúskodik. Eljön,
   hogy megkeressen minket, elveszett bárányokat, akik néha letérünk a helyes
   útról.   Eljön,   hogy   visszavezessen   minket   Isten   közelébe.    Ha
   visszatalálunk, öröm ez Isten számára, de öröm nekünk is.

   Jézus, reményünk!  Téged követve  azt  választjuk, hogy  szívünk  mélyéből
   szeretünk. Te az Evangélium örömét adod nekünk, bármily kicsinynek érezzük
   is azt. És mégis, mikor ellentmondások támadják meg lelkünket, add nekünk,
   hogy Rád bízhassuk magunkat, ó Krisztus, és mi igyekszünk megosztani Veled
   mindazt, ami az életben ránk nehezedik.

   Papi élményeim a Zala-völgyben (34.)
   A körülmények elgondolkozásra  késztettek. Miért  fektetek ennyi  energiát
   egy karácsonyi CD kiadásába?  Mondhatnám, hogy Isten  dicsősége a cél,  de
   ezt most valahogy olyan megfoghatatlannak tartom. Aztán próbáltam  evilági
   okokat keresni, de  nem jutottam előbbre.  Úgy érzem, hogy  a gyerekek,  a
   fiatalok  miatt  csinálom.  Megérdemlik,  mert  kitartanak  mellettem   az
   ifjúsági  miséken.  Megérdemlik,  mert   több  hónap  áldozatos   munkáját
   vállalták, pedig messze volt a cél. Megérdemlik, mert a jó Isten  kedvéért
   énekelnek, akinek áldása megérződik nap mint nap a munkájukon. És ha a  jó
   Isten ennyire segíti őket, akkor tőlem is megérdemelnek ennyi támogatást.
   Papként minden  korábbi helyemen  arra  törekedtem, hogy  ne  ragaszkodjak
   semmihez túlzottan, s ne sajnáljak senkit  és semmit, ha máshová helyez  a
   püspök. De  most hiába  küzdök az  érzés ellen,  őket sajnálni  fogom,  ha
   egyszer majd tovább kell  állnom. Azok jelzéséből,  akik már megkapták  és
   hallgatják a lemezt, tudom, hogy mindenki nagyon örül a szép daloknak,  de
   ez a karácsonyi  énekcsokor mégiscsak  nekem okozta  a legnagyobb  örömöt.
   Köszönöm Istennek,  hogy  ilyen  fiatalokat  adott  mellém.  Nektek  pedig
   köszönöm, hogy én és  kórusunk tagjai lélekben  együtt lehetünk veletek  a
   szenteste.
   István atya
   A zalalövői plébánia kiadásában megjelent CD lemezen Takács Attila:  Téren
   és időn át Betlehembe című darabja:

   Két számból egy-egy részlet meghallgatható innen:
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/02reszlet.mp3
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/05reszlet.mp3

   Az        összes        dal        szövege        letölthető        innen:
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/betlehem2008.doc
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/betlehem2008.pdf

   A CD lemez megrendelésével az ifjúsági kórust lehet támogatni.
   Megrendelhető a név,  a pontos postacím  (irányítószámmal) és a  darabszám
   megjelölésével tőlem a zalalovo at gmail.com (vagy a his at katolikus.hu) címen.
   Ára: 2000.-  Ft/db +  csomagolási és  postaköltség (1  példány esetén  kb.
   300.- Ft).

   Szeretettel: István atya