[Evangelium] 2008-12-02

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2008. Dec. 2., K, 04:55:02 CET

   2008. december 2. - Kedd

   Amikor a hetvenkét tanítvány  nagy örömmel visszatért küldetéséből,  Jézus
   felujjongott a Szentlélekben,  és így imádkozott:  "Áldalak téged,  Atyám,
   mennynek és földnek Ura, mert elrejtetted ezeket a bölcsek és okosak elől,
   és a kicsinyeknek jelentetted ki. Igen, Atyám, így tetszett neked. Mindent
   átadott nekem Atyám.  Senki más nem  ismeri a  Fiút, csak az  Atya; és  az
   Atyát sem  ismeri  senki, csak  a  Fiú, és  az,  akinek a  Fiú  ki  akarja
   jelenteni." Jézus ezután  tanítványaihoz fordult, és  külön nekik  mondta:
   "Boldog a szem, amely látja, amit ti láttok. Mondom nektek, sok próféta és
   király szerette volna  látni, amit ti  láttok, de nem  látta, és  hallani,
   amit ti hallotok, de nem hallotta."

   A tegnapi evangélium arról szólt, hogy a Megváltó jelenléte új beszédmódra
   ösztönzi a pogány századost, aki szolgája érdekében kéri Jézus segítségét.
   A mai evangélium  pedig egy  új látásmódról,  egy újfajta  szemléletmódról
   tanít. "Boldog a szem, amely látja, amit ti láttok" - hangzik Jézus szava.
   Érthetjük ezt úgy,  hogy azok a  boldogok, akik látják  Jézus személyét  a
   maga testi valóságában, s találkoznak vele.  De talán még inkább kell  úgy
   értelmeznünk ezt  a  kijelentést,  hogy azok  a  boldogok,  akik  Jézusban
   meglátják a Megváltót és felismerik benne az emberré lett Istent. Miután a
   századossal együtt  mi  is új  módon  kezdünk beszélni,  most  kezdjük  el
   felnyitni szemünket,  hogy  a  hit segítségével  felismerjük  Jézust,  aki
   elhozza számunkra az üdvösséget.

   Mit használ  nekem, hogy  tisztában  vagyok bűneimmel,  s hogy  te,  Uram,
   eljössz a világba, ha nem jössz el az én lelkembe, ha nem térsz be hozzám,
   ha nem  élsz  és nem  beszélsz  bennem?  Hozzám kell  eljönnöd,  Uram,  az
   adventnek bennem kell megvalósulnia!

   Papi élményeim a Zala-völgyben (33.)
   Karácsonyi CD lemezünk elkészülte igencsak megörvendeztette a  közreműködő
   fiatalokat és gyerekeket. Az öröm persze még nagyobb volt, amikor  mondtam
   nekik, hogy 2 hét  alatt elfogyott az összes,  s a visszajelzések  szerint
   mindenki boldogan hallgatja. Aggodalomra persze semmi ok, hiszen  szerdára
   elkészül az  újabb adag,  tehát aki  ezen a  héten kér,  legkésőbb  hétfőn
   postára adom számára.
   A fiatalok  maguk  mondták, hogy  igazából  annak örülnek,  hogy  másoknak
   örömet szerezhetnek e dalokkal, s egy kicsit szebbé varázsolhatják  számos
   család karácsonyát. S amikor majd szenteste odahaza meghallgatják,  azokra
   fognak gondolni, akik országszerte  és világszerte hallgatják éneküket,  s
   így egy nagy  lelki közösség  jön létre. Köszönöm  nektek, az  e-vangélium
   napi olvasóinak, hogy beengeditek az én lelkes fiataljaimat otthonaitokba,
   s szenteste lélekben én is veletek lehetek.
   A plébániánkon megrendezett egyházmegyei családi lelki napnak is rendkívül
   pozitív volt az eredménye, s bár első alkalommal fogadtuk ilyen formában a
   családokat, úgy érzem, hogy sikeresen teljesítettük a feladatot. A  vendég
   családok szerint valóban köztünk volt Jézus, s vele térhettek haza.
   A hétvégén Zalaegerszegre megyünk a kórussal (Kertvárosi templom, vasárnap
   este 6 óra). Kérlek imádkozzatok értünk, hogy jól sikerüljön az előadás.
   Szép adventi készülődést kívánok mindnyájatoknak!
   István atya
   Pár gondolat a karácsonyi CD lemezünkről:
   Hová jut el  a hallgató,  ha vállalja  a zenei  utazást téren  és időn  át
   Betlehembe?
   Egy olyan helyre, ami  mindenki lelkében megvan,  csak nem mindig  találja
   meg. Ahol a mindennapi  gondok nem érnek  utol. Nincs viszálykodás,  nincs
   ellenségeskedés. Csak a  boldog, tiszta zene  vesz körül. Gondolatban  egy
   kicsit visszamegyünk gyermekkorunk tökéletes  karácsonyába, hogy újra  úgy
   láthassuk magunk körül a  világot, mint akkor.  Arra gondolunk, hogy  újra
   ott állunk a  templomban a  kis Betlehem  előtt. Ott  vagyunk a  számunkra
   legemlékezetesebb  Kisjézusváráson.  Ott  vagyunk  mi  is  a  szeretet  és
   békesség otthonában,  a kicsi  istállóban a  pásztorok mellett.  És  talán
   legbelül velünk lesz a kis Jézus.
   Takács Attila zeneszerző
   (Részlet a Família magazin 2008. decemberi számában megjelenő interjúból)

   Kedves barátaim!
   Nagy álmom  teljesült  azzal, hogy  a  Zalalövői Plébánia  Szent  Veronika
   ifjúsági kórusának előadásában megjelent  CD lemezen Takács Attila:  Téren
   és időn át  Betlehembe című  karácsonyi darabja.  Ő a  kórus vezetője.  11
   vadonatúj  saját   dal,  amely   elmeséli  a   szent  éjszaka   eseményét.
   Egytől-egyig gyönyörűek. Kedves karácsonyi  ajándék lehet mindenkinek.  Én
   ezt hallgatom hetek óta.

   Két számból egy-egy részlet meghallgatható innen:
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/02reszlet.mp3
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/05reszlet.mp3

   Az        összes        dal        szövege        letölthető        innen:
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/betlehem2008.doc
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/betlehem2008.pdf

   A CD lemez  megrendelésével az  ifjúsági kórust  lehet támogatni,  amelyet
   köszönettel fogadunk.
   Megrendelhető a név,  a pontos postacím  (irányítószámmal) és a  darabszám
   megjelölésével tőlem a zalalovo at gmail.com (vagy a his at katolikus.hu) címen.
   Ára: 2000.-  Ft/db +  csomagolási és  postaköltség (1  példány esetén  kb.
   300.- Ft).
   Nem küldöm utánvéttel, mert 1. mindenkiben megbízok, 2. háromszoros  volna
   a  postaköltség  számotokra,  3.  nem  vesződök  annyi  utánvételes  papír
   megírásával. Teszek mellé egy sárga csekket és megírom a számlaszámot,  ha
   valaki utalni szeretne.

   Szeretettel: István atya