[Evangelium] 2008-12-01

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2008. Dec. 1., H, 04:55:02 CET

   2008. december 1. - Hétfő

   Abban az  időben, amikor  Jézus bement  Kafarnaumba, egy  pogány  százados
   járult eléje,  és  így szólt:  "Uram,  szolgám bénán  fekszik  otthon,  és
   szörnyen kínlódik." Jézus így felelt: "Megyek és meggyógyítom." A százados
   ezt válaszolta: "Uram, nem vagyok méltó, hogy hajlékomba jöjj, hanem  csak
   egy szóval mondd,  és meggyógyul  az én szolgám.  Jómagam, bár  alárendelt
   ember vagyok, katonáknak parancsolok. Ha azt mondom az egyiknek: "Menj!" -
   elmegy; a másiknak: "Jöjj ide!" -  akkor hozzám jön; és szolgámnak:  "Tedd
   ezt!" - és megteszi."
   Amikor Jézus  ezt  hallotta,  elcsodálkozott,  és  így  szólt  kísérőihez:
   "Bizony mondom nektek, ekkora hitet senkinél sem találtam Izraelben. Ezért
   azt mondom  nektek:  Sokan jönnek  majd  napkeletről és  napnyugatról,  és
   asztalhoz telepednek Ábrahám, Izsák és Jákob mellé a mennyek országában."

   A mai  evangélium  látványosan  szemlélteti azt,  hogy  milyen  változást,
   újdonságot hoz a világba és az emberek életébe a megváltó Jézus  érkezése.
   A  pogány  százados  új  nyelven,  új  stílusban  kezd  beszélni.  Ő,  aki
   hozzászokott,  hogy  beosztottainak  parancsokat  adjon,  s  azok   rögtön
   teljesítik, amit akar,  most új  hangnemben beszél.  Nem parancsol,  hanem
   kér. Nem követel,  hanem reménykedik.  Korábban a maga  javát nézte,  most
   beteg szolgája  érdekében fordul  segítségért  Jézushoz. Aki  eddig  talán
   csupán a parancsszó erejében  hitt, most kimutatja,  hogy hisz a  gyógyító
   isteni szóban is.
   Talán  én   is  elkezdhetnék   más  stílusban   beszélni  az   emberekkel.
   Kedvesebben, szerényebben, mint máskor.  És talán elkezdhetnék egy  kicsit
   másként beszélni, beszélgetni, imádkozni Istennel.

   Jézus, reményünk!  Téged követve  azt  választjuk, hogy  szívünk  mélyéből
   szeretünk. Te az Evangélium örömét adod nekünk, bármily kicsinynek érezzük
   is azt. És mégis, mikor ellentmondások támadják meg lelkünket, add nekünk,
   hogy Rád bízhassuk magunkat, ó Krisztus, és mi igyekszünk megosztani Veled
   mindazt, ami az életben ránk nehezedik.

   Papi élményeim a Zala-völgyben (33.)
   Karácsonyi CD lemezünk elkészülte igencsak megörvendeztette a  közreműködő
   fiatalokat és gyerekeket. Az öröm persze még nagyobb volt, amikor  mondtam
   nekik, hogy 2 hét  alatt elfogyott az összes,  s a visszajelzések  szerint
   mindenki boldogan hallgatja. Aggodalomra persze semmi ok, hiszen  szerdára
   elkészül az  újabb adag,  tehát aki  ezen a  héten kér,  legkésőbb  hétfőn
   postára adom számára.
   A fiatalok  maguk  mondták, hogy  igazából  annak örülnek,  hogy  másoknak
   örömet szerezhetnek e dalokkal, s egy kicsit szebbé varázsolhatják  számos
   család karácsonyát. S amikor majd szenteste odahaza meghallgatják,  azokra
   fognak gondolni, akik országszerte  és világszerte hallgatják éneküket,  s
   így egy nagy  lelki közösség  jön létre. Köszönöm  nektek, az  e-vangélium
   napi olvasóinak, hogy beengeditek az én lelkes fiataljaimat otthonaitokba,
   s szenteste lélekben én is veletek lehetek.
   A plébániánkon megrendezett egyházmegyei családi lelki napnak is rendkívül
   pozitív volt az eredménye, s bár első alkalommal fogadtuk ilyen formában a
   családokat, úgy érzem, hogy sikeresen teljesítettük a feladatot. A  vendég
   családok szerint valóban köztünk volt Jézus, s vele térhettek haza.
   A hétvégén Zalaegerszegre megyünk a kórussal (Kertvárosi templom, vasárnap
   este 6 óra). Kérlek imádkozzatok értünk, hogy jól sikerüljön az előadás.
   Szép adventi készülődést kívánok mindnyájatoknak!
   István atya
   Pár gondolat a karácsonyi CD lemezünkről:
   Hová jut el  a hallgató,  ha vállalja  a zenei  utazást téren  és időn  át
   Betlehembe?
   Egy olyan helyre, ami  mindenki lelkében megvan,  csak nem mindig  találja
   meg. Ahol a mindennapi  gondok nem érnek  utol. Nincs viszálykodás,  nincs
   ellenségeskedés. Csak a  boldog, tiszta zene  vesz körül. Gondolatban  egy
   kicsit visszamegyünk gyermekkorunk tökéletes  karácsonyába, hogy újra  úgy
   láthassuk magunk körül a  világot, mint akkor.  Arra gondolunk, hogy  újra
   ott állunk a  templomban a  kis Betlehem  előtt. Ott  vagyunk a  számunkra
   legemlékezetesebb  Kisjézusváráson.  Ott  vagyunk  mi  is  a  szeretet  és
   békesség otthonában,  a kicsi  istállóban a  pásztorok mellett.  És  talán
   legbelül velünk lesz a kis Jézus.
   Takács Attila zeneszerző
   (Részlet a Família magazin 2008. decemberi számában megjelenő interjúból)

   Kedves barátaim!
   Nagy álmom  teljesült  azzal, hogy  a  Zalalövői Plébánia  Szent  Veronika
   ifjúsági kórusának előadásában megjelent  CD lemezen Takács Attila:  Téren
   és időn át  Betlehembe című  karácsonyi darabja.  Ő a  kórus vezetője.  11
   vadonatúj  saját   dal,  amely   elmeséli  a   szent  éjszaka   eseményét.
   Egytől-egyig gyönyörűek. Kedves karácsonyi  ajándék lehet mindenkinek.  Én
   ezt hallgatom hetek óta.

   Két számból egy-egy részlet meghallgatható innen:
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/02reszlet.mp3
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/05reszlet.mp3

   Az        összes        dal        szövege        letölthető        innen:
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/betlehem2008.doc
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/betlehem2008.pdf

   A CD lemez  megrendelésével az  ifjúsági kórust  lehet támogatni,  amelyet
   köszönettel fogadunk.
   Megrendelhető a név,  a pontos postacím  (irányítószámmal) és a  darabszám
   megjelölésével tőlem a zalalovo at gmail.com (vagy a his at katolikus.hu) címen.
   Ára: 2000.-  Ft/db +  csomagolási és  postaköltség (1  példány esetén  kb.
   300.- Ft).
   Nem küldöm utánvéttel, mert 1. mindenkiben megbízok, 2. háromszoros  volna
   a  postaköltség  számotokra,  3.  nem  vesződök  annyi  utánvételes  papír
   megírásával. Teszek mellé egy sárga csekket és megírom a számlaszámot,  ha
   valaki utalni szeretne.

   Szeretettel: István atya