[Evangelium] 2008-11-28

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2008. Nov. 28., P, 04:55:01 CET

   2008. november 28. - Péntek

   Abban az  időben  Jézus  a  következő  hasonlatot  mondta  tanítványainak:
   "Nézzétek a fügefát és a többi fákat! Amikor látjátok, hogy már  hajtanak,
   tudjátok, hogy közel  van a nyár.  Ugyanígy ti is,  amikor látjátok,  hogy
   mindez bekövetkezik,  tudjátok  meg,  hogy közel  van  az  Isten  országa.
   Bizony, mondom nektek:  Nem múlik el  ez a nemzedék,  amíg mindez meg  nem
   történik. Ég és föld elmúlnak, de az én igéim el nem múlnak."

   Jézus szavai egészen magabiztosan hangzanak: "az én igéim el nem  múlnak".
   Tanítása ma is él,  életeket alakít, ma is  hirdethető igazság. Az  elmúlt
   két évezred során, amióta ajkáról először elhangzott ez a tanítás, sok más
   elmélet, tan, filozófia jelent meg, s tűnt el akár néhány rövidke esztendő
   múltán. Elmúltak, mert emberi  szavak voltak. Emberi tanítások,  amelyeket
   vagy nem  lehetett  elhinni vagy  nem  lehetett életté  váltani.  Krisztus
   tanítása viszont  hihető és  élhető számunkra,  s ezért  mondhatjuk,  hogy
   örökérvényű  tanítás.  Krisztus   szava  isteni   szó,  amely   átalakítja
   életünket, s amely utat mutat az örök életre. Ezt érdemes hinnünk,  élnünk
   és hirdetnünk.

   Ó, keresztre  feszített  Jézus Krisztus,  sajnálom,  hogy  megbántottalak,
   szent sebeidre és szenvedéseidre is kérlek, bocsáss meg nekem, és ne hagyj
   engem bűneimben meghalni, hogy kiontott, drága szent véred rajtam kárba ne
   hogy vesszen!
   II. János Pál pápa