[Evangelium] 2008-11-26

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2008. Nov. 26., Sze, 04:55:01 CET

   2008. november 26. - Szerda

   Abban az  időben  Jézus  így  készítette elő  tanítványait  a  rájuk  váró
   megpróbáltatásokra: "Kezet emelnek  rátok, és  üldözni fognak  benneteket.
   Kiszolgáltatnak a zsinagógáknak és börtönbe vetnek. Királyok és helytartók
   elé hurcolnak az én nevemért, azért hogy tanúságot tegyetek. Véssétek  hát
   szívetekbe: Ne  törjétek fejeteket  előre, hogyan  védekezzetek. Én  olyan
   ékesszólást és bölcsességet adok  majd nektek, hogy egyetlen  ellenfeletek
   sem  tud  ellenállni  vagy  ellentmondani.  Kiszolgáltatnak  benneteket  a
   szülők, testvérek,  rokonok  és barátok,  s  közületek némelyeket  meg  is
   ölnek. Az én nevemért mindenki  gyűlölni fog titeket. De egyetlen  hajszál
   sem vész el a fejetekről. Állhatatossággal őrzitek meg lelketeket.

   A tanítványokra váró próbatételekre és üldözésekre készíti fel övéit a  mi
   Urunk. Azt szeretné, ha  nem érne senkit  váratlanul ezek bekövetkezte,  s
   mindenki saját  lelke üdvösségének  érdekében türelmesen  viselné  ezeket,
   megőrizvén hitét. A keresztényüldözések korából  jól ismert, hogy a  testi
   élet megmentése érdekében a fenyegetések hatására voltak, akik megtagadták
   hitüket. Mások  viszont  nem  testi életüket,  hanem  lelkük  örök  életét
   tartották fontosnak, s ezért  nem tagadták meg,  hogy Krisztus követői.  A
   cél tehát  világos  számunkra:  örök  életünk  érdekében  érdemes  mindent
   elviselnünk. Ha  állhatatosan  kitartunk Jézus  mellett  és a  benne  való
   hitben, akkor ő teljesíti legfőbb reményüket, az üdvösséget.

   Szeretlek, Istenem, mert te mindenek előtt voltál a világon.
   Szeretnem kell téged, mert saját kezeddel formáltál meg engem.
   Szeretlek téged, Istenem, mert azért alkottál, hogy szeresselek.
   Uram, Istenem, szeretlek téged, mert te előbb szerettél engem!
   Mily boldogtalan voltam, amíg nem követtelek!
   Mily boldog leszek, ha egészen neked adom magam!
   Add, hogy csak érted éljek, és téged szeresselek!

   Hová jut el  a hallgató,  ha vállalja  a zenei  utazást téren  és időn  át
   Betlehembe?
   Egy olyan helyre, ami  mindenki lelkében megvan,  csak nem mindig  találja
   meg. Ahol a mindennapi  gondok nem érnek  utol. Nincs viszálykodás,  nincs
   ellenségeskedés. Csak a  boldog, tiszta zene  vesz körül. Gondolatban  egy
   kicsit visszamegyünk gyermekkorunk tökéletes  karácsonyába, hogy újra  úgy
   láthassuk magunk körül a  világot, mint akkor.  Arra gondolunk, hogy  újra
   ott állunk a  templomban a  kis Betlehem  előtt. Ott  vagyunk a  számunkra
   legemlékezetesebb  Kisjézusváráson.  Ott  vagyunk  mi  is  a  szeretet  és
   békesség otthonában,  a kicsi  istállóban a  pásztorok mellett.  És  talán
   legbelül velünk lesz a kis Jézus.
   Takács Attila zeneszerző
   (Részlet a Família magazin 2008. decemberi számában megjelenő interjúból)

   Kedves barátaim!
   Nagy álmom  teljesült  azzal, hogy  a  Zalalövői Plébánia  Szent  Veronika
   ifjúsági kórusának előadásában megjelent  CD lemezen Takács Attila:  Téren
   és időn át  Betlehembe című  karácsonyi darabja.  Ő a  kórus vezetője.  11
   vadonatúj  saját   dal,  amely   elmeséli  a   szent  éjszaka   eseményét.
   Egytől-egyig gyönyörűek. Kedves karácsonyi  ajándék lehet mindenkinek.  Én
   ezt hallgatom három hét óta.
   Lemezbemutató  előadás:  2008.  december  24-én,  16  órakor  a  zalalövői
   templomban, amelyre szeretettel várlak benneteket.

   Két számból egy-egy részlet meghallgatható innen:
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/02reszlet.mp3
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/05reszlet.mp3

   Az        összes        dal        szövege        letölthető        innen:
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/betlehem2008.doc
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/betlehem2008.pdf

   A CD lemez  megrendelésével az  ifjúsági kórust  lehet támogatni,  amelyet
   köszönettel fogadunk.
   Megrendelhető a név,  a pontos postacím  (irányítószámmal) és a  darabszám
   megjelölésével tőlem a zalalovo at gmail.com (vagy a his at katolikus.hu) címen.
   Ára: 2000.-  Ft/db +  csomagolási és  postaköltség (1  példány esetén  kb.
   300.- Ft).

   Szeretettel: István atya