[Evangelium] 2008-11-20

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2008. Nov. 20., Cs, 04:55:01 CET

   2008. november 20. - Csütörtök

   Amikor Jézus közel  ért Jeruzsálemhez, és  megpillantotta a várost,  sírva
   fakadt. Azután ezt  mondta: "Bárcsak  felismernéd te is,  legalább ezen  a
   napon, ami üdvösségedre szolgál! Most azonban el van rejtve szemed  előtt.
   Jönnek majd  napok,  amikor  sánccal vesz  körül  ellenséged,  bekerít  és
   mindenfelől ostromol. Eltipornak téged  és gyermekeidet, akik falaid  közt
   laknak. Nem hagynak benned követ kövön, mert nem ismerted fel  látogatásod
   idejét."

   Jézus  figyelmeztetése  egyrészt  Jeruzsálem  városának,  másrészt   annak
   lakóinak  szól:  "Bárcsak  felismernéd,   ami  üdvösségedre  szolgál!"   A
   pusztulás megjövendölése  inkább a  városra vonatkozik,  ami aztán  be  is
   következett  néhány  évtizeddel   később.  Ugyanakkor   az  embereket   is
   utolérheti a végzet, ha nem ismerik fel és nem teszik meg mindazt, ami  az
   üdvösségükhöz szükséges.
   Jó volna, ha életünk  minden cselekedetében, minden döntésében  szerepelne
   az üdvösség szempontja, s csak olyan dolgokat tennénk, ami közelebb  segít
   minket ahhoz, hogy eljussunk az örök üdvösségre. Ez legyen életünk legfőbb
   irányultsága és szándéka!

   Uram! Kicsiny gyermekként szeretnék járni  utaidon. Vakon: nem is  fontos,
   hogy terveidet ismerjem. A világosság Atyja  vagy, s az én Atyám. Ez  elég
   nekem. Vezess akár a vak éjszakán át, tudom, hozzád érkezem.
   Edith Stein

   Kedves barátaim!
   Nagy álmom  teljesült  azzal, hogy  a  Zalalövői Plébánia  Szent  Veronika
   ifjúsági kórusának előadásában megjelent  CD lemezen Takács Attila:  Téren
   és időn át  Betlehembe című  karácsonyi darabja.  Ő a  kórus vezetője.  11
   vadonatúj  saját   dal,  amely   elmeséli  a   szent  éjszaka   eseményét.
   Egytől-egyig gyönyörűek. Kedves karácsonyi  ajándék lehet mindenkinek.  Én
   ezt hallgatom három hét óta.
   Lemezbemutató  előadás:  2008.  december  24-én,  16  órakor  a  zalalövői
   templomban, amelyre szeretettel várlak benneteket.

   Két számból egy-egy részlet meghallgatható innen:
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/02reszlet.mp3
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/05reszlet.mp3

   Az        összes        dal        szövege        letölthető        innen:
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/betlehem2008.doc
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/betlehem2008.pdf

   A CD lemez  megrendelésével az  ifjúsági kórust  lehet támogatni,  amelyet
   köszönettel fogadunk.
   Megrendelhető a név,  a pontos postacím  (irányítószámmal) és a  darabszám
   megjelölésével tőlem a zalalovo at gmail.com (vagy a his at katolikus.hu) címen.
   Ára: 2000.-  Ft/db +  csomagolási és  postaköltség (1  példány esetén  kb.
   300.- Ft).

   Szeretettel: István atya