[Evangelium] 2008-11-18

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2008. Nov. 18., K, 04:55:01 CET

   2008. november 18. - Kedd

   Abban az időben: Jézus Jerikó városán  haladt át. Élt ott egy Zakeus  nevű
   gazdag ember, aki a vámosok feje volt. Szerette volna látni és  megismerni
   Jézust, de a tömeg miatt nem láthatta, mert alacsony termetű volt. Így hát
   előrefutott, felmászott  egy vad  fügefára, hogy  láthassa, mert  Jézusnak
   arra kellett elhaladnia. Amikor Jézus odaért, felnézett és  megszólította:
   "Zakeus, gyere le gyorsan, mert ma a te házadban kell megszállnom." Erre ő
   sietve lejött, és örömmel fogadta Jézust. Akik ezt látták,  méltatlankodva
   megjegyezték: "Bűnös embernél  száll meg."  Zakeus azonban  odaállt az  Úr
   elé, és így szólt: "Nézd, Uram, vagyonom felét a szegényeknek adom, és  ha
   valakit  valamiben  megkárosítottam,  négyannyit  adok  helyette."   Jézus
   kijelentette: "Ma üdvösség köszöntött  erre a házra,  hiszen ő is  Ábrahám
   fia. Az Emberfia azért jött, hogy megkeresse és üdvözítse, ami elveszett."

   A tegnapi evangéliumban Jézus egy vak embert segített a látáshoz, a maiban
   pedig egy látó embert ajándékoz meg az igazi látással. Zakeusnak ugyan  ép
   és egészséges volt a szeme, de vak volt ahhoz, hogy belássa bűneit.  Talán
   a gazdagsága tette őt vakká, aki nem látta meg a szegényeket. Neki is volt
   testi hibája: alacsony volt, ami miatt bizonyára sokan gúnyolhatták. Annak
   érdekében, hogy lássa az arra közeledő Jézust, leleményességével  legyőzte
   ezt az akadályt.  Csak a testi  szemével akart látni,  s ebben hasonlít  a
   jerikói vakhoz,  akinek  szintén  ez  volt  a  kívánsága.  De  Zakeus  is,
   ugyanúgy, mint a vak megkapta a  hit látásmódját az Úrtól. Többet  kapott,
   mint amit várt, hiszen Jézus megnyitotta lelki szemeit is.

   Nem kísérlem meg, Uram,  hogy behatoljak lényed mélységének  gazdagságába,
   mert semmiképpen  sem  mérhetem  azzal  össze  értelmemet.  Mégis,  vágyom
   valamennyire megismerni igazságodat,  amit hisz  és szeret  az én  lelkem.
   Mert nem  azért törekszem  az értésre,  hogy higgyek,  hanem hiszek,  hogy
   értsek. Mert azt  is hiszem,  hogy ha  nem hiszek,  nem foglak  megérteni.
   Azért hát, Uram, aki  megadod a hitnek az  értését, add, amennyire  tudod,
   hogy javamra szolgál, értsem meg létedet hitünknek megfelelően.
   Canterbury Szent Anzelm

   Kedves barátaim!
   Nagy álmom  teljesült  azzal, hogy  a  Zalalövői Plébánia  Szent  Veronika
   ifjúsági kórusának előadásában megjelent  CD lemezen Takács Attila:  Téren
   és időn át  Betlehembe című  karácsonyi darabja.  Ő a  kórus vezetője.  11
   vadonatúj  saját   dal,  amely   elmeséli  a   szent  éjszaka   eseményét.
   Egytől-egyig gyönyörűek. Kedves karácsonyi  ajándék lehet mindenkinek.  Én
   ezt hallgatom három hét óta.
   Lemezbemutató  előadás:  2008.  december  24-én,  16  órakor  a  zalalövői
   templomban, amelyre szeretettel várlak benneteket.

   Két számból egy-egy részlet meghallgatható innen:
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/02reszlet.mp3
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/05reszlet.mp3

   Az        összes        dal        szövege        letölthető        innen:
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/betlehem2008.doc
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/betlehem2008.pdf

   A CD lemez  megrendelésével az  ifjúsági kórust  lehet támogatni,  amelyet
   köszönettel fogadunk.
   Megrendelhető a név,  a pontos postacím  (irányítószámmal) és a  darabszám
   megjelölésével tőlem a zalalovo at gmail.com (vagy a his at katolikus.hu) címen.
   Ára: 2000.-  Ft/db +  csomagolási és  postaköltség (1  példány esetén  kb.
   300.- Ft).

   Szeretettel: István atya