[Evangelium] 2008-11-11

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2008. Nov. 11., K, 04:55:02 CET

   2008. november 11. - Kedd, Toursi Szent Márton püspök

   Abban az időben Jézus így szólt tanítványaihoz: Melyiktek mondja béresének
   vagy bojtárjának, amikor  a mezőről  hazajön: "Gyere ide  tüstént, és  ülj
   asztalhoz." Nem ezt  mondja-e inkább: "Készíts  nekem vacsorát, övezd  fel
   magadat, és szolgálj ki, amíg eszem és iszom! Aztán majd ehetsz és  ihatsz
   te is?" S talán megköszöni a szolgának, hogy teljesítette parancsait?  Így
   ti  is,   amikor  megteszitek,   amit  parancsoltak   nektek,   mondjátok:
   haszontalan szolgák vagyunk, hiszen csak  azt tettük, ami a  kötelességünk
   volt.

   Ki ne ismerné a ma ünnepelt  Szent Márton püspök életből azt a  jelenetet,
   amikor Amiens  városának kapujában  megosztotta köpenyét  a téli  hidegben
   didergő koldussal? E cselekedet  a felebaráti szeretet nagyszerű  példája.
   Ezen egyetlen tettéért  azonban aligha avatták  volna szentté  szombathely
   szülöttét, később  Tours püspökét.  Nem is  ez volt  életében az  egyetlen
   jótett, legfeljebb ez volt  az, amiről híressé vált.  Sok más jótettel  is
   törekedett  az  életszentségre,  mintha   csak  az  lett  volna   életének
   vezérelve, hogy mindennap valami  jót tegyen. Legyen meg  bennünk is az  a
   szándék, hogy  naponta  jót  teszünk egy  rászorulóval,  akiben  Krisztust
   ismerhetjük fel, akinek személyében magának az Úrnak nyújtunk  segítséget.
   A jócselekedetek sosem maradnak mennyei jutalom nélkül. A nagylelkűség nem
   vár ennél többet.

   Isten egyszülött Fia,  Örök Ige!  Taníts meg  engem igaz  nemeslelkűségre!
   Taníts meg, hogy úgy szolgáljak neked, amint az téged megillet.
   Adni latolgatás nélkül, harcolni, nem ügyelve sebeimre, dolgozni, pihenést
   nem keresve, magamat egészen föláldozni,  és érte jutalmat sohasem  várni.
   Legyen nekem  elég  az  a  boldog  tudat,  hogy  szent  akaratodat  mindig
   teljesítem.
   Loyolai Szent Ignác