[Evangelium] 2008-11-08

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2008. Nov. 8., Szo, 04:55:02 CET

   2008. november 8. - Szombat

   Jézus egyszer így beszélt tanítványaihoz:
   "Mondom nektek: Szerezzetek magatoknak  barátokat a hamis mammonból,  hogy
   amikor meghaltok, befogadjanak titeket az örök hajlékokba. Aki a  kicsiben
   hű, az a  nagyban is  hű. Aki  pedig hűtlen a  kicsiben, az  a nagyban  is
   hűtlen. Ha tehát a hamis mammonban nem voltatok hűségesek, ki bízza  rátok
   az igazi értéket? És ha a máséban nem voltatok hűek, ki adja oda nektek  a
   tiéteket?
   Egy szolga sem szolgálhat  két úrnak. Mert vagy  az egyiket gyűlöli, és  a
   másikat szereti, vagy: ragaszkodik az egyikhez, és a másikat megveti.  Nem
   szolgálhattok  Istennek  és  a  mammonnak."  Hallották  mindezt  a  kapzsi
   farizeusok, és  kigúnyolták  őt.  De  Jézus  kijelentette:  "Ti  igazaknak
   mutatjátok magatokat az  emberek előtt,  de Isten  ismeri szíveteket.  Ami
   ugyanis az emberek szemében nagy, Isten előtt semmiség."

   A  szentírásban   a  szolgálat   fogalmának  két,   egymással   ellentétes
   jelentésével találkozunk.  Egyrészt jelenti  az Istennek  való  engedelmes
   szolgálatot, amely szabaddá teszi, felemeli és méltóságában megerősíti  az
   embert. Másrészt jelenti az evilági uraknak vagy a gonosz erőknek  történő
   szolgálatot, amely lealacsonyítja és megalázza az embert.
   Amikor Jézus arról beszél, hogy "nem szolgálhatunk két úrnak", akkor arról
   van szó, hogy  melyik szolgálatot  választjuk. Engedjük-e,  hogy a  gonosz
   lélek önmaga  szolgálatára  kényszerítsen minket  vagy  készséggel  állunk
   annak a jónak szolgálatába, amelyre Isten kér minket. Kinek a szolgálatába
   állítom életemet?

   Én Istenem, legyen meg bennem szent akaratod olyan tökéletesen, mint  fönn
   a mennyben! Távol álljon tőlem, hogy mást kívánjak, mint amit te  kívánsz!
   A te akaratod az én  akaratom, azt kell akarnom,  amit te akarsz, s  mivel
   utolsó szolgád vagyok, tiszta szívből akarom is mindazt, amit te, Uram!
   Loyolai Szent Ignác