[Evangelium] 2008-10-27

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2008. Okt. 27., H, 04:55:01 CET

   2008. október 27. - Hétfő

   Jézus szombatonként a zsinagógában tanított. Volt ott egy asszony, akit  a
   betegség lelke már tizennyolc éve hatalmában tartott. Annyira meggörnyedt,
   hogy egyáltalán nem tudott felegyenesedni. Amikor Jézus meglátta,  magához
   hívta, és így szólt hozzá: "Asszony, megszabadultál betegségedtől." Közben
   rátette a kezét. Az  rögtön felegyenesedett, és  dicsőítette az Istent.  A
   zsinagóga  elöljárója   méltatlankodott   azért,  hogy   Jézus   szombaton
   gyógyított, és a  sokasághoz fordult:  "Hat napotok van  a munkára.  Akkor
   jöjjetek gyógyulást  keresni,  ne  szombaton!" Jézus  feléje  fordult,  és
   megfelelt neki: "Képmutatók!  Van-e köztetek egy  is, aki nem  oldja el  a
   jászoltól ökrét vagy szamarát  szombati napon, hogy megitassa?  Ábrahámnak
   ezt a lányát pedig a sátán  tartotta megkötözve immár tizennyolc éve.  Nem
   kellett-e őt  feloldani  kötelékétől  akár  szombaton  is?"  Ellenfelei  e
   szavakra szégyenükben  elpirultak. A  nép  pedig örvendezett,  hogy  Jézus
   ilyen csodát művelt.

   A zsidó törvények szerint arra emlékezvén,  hogy a Teremtő is megpihent  a
   hetedik napon, az embernek is pihennie kell szombaton. A munka megszegné a
   szombati nyugalmat, ezért nem szabad senkinek sem dolgoznia ezen a  napon.
   Ennek az  előírásnak a  teljes  félreértése az,  hogy még  az  irgalmasság
   cselekedeteit sem szabad ilyenkor  tenni. Jézus éppen  arra világít rá  az
   asszony meggyógyításával, hogy semmiféle törvény nem akadályozhatja őt meg
   abban, hogy az Isten  Országa jeleként csodát  tegyen és irgalmas  legyen.
   Minket sem  akadályozhat  meg  ebben senki.  A  felebaráti  szeretet  arra
   kötelez minket, hogy mindig álljunk készen embertársaink megsegítésére, és
   sose keressünk kifogásokat.

   A világban a legtökéletesebb az ember.
   Az emberben a legtökéletesebb a lélek.
   A lélekben a legtökéletesebb a szeretet.
   A szeretetben a legtökéletesebb az Isten.
   Szalézi Szent Ferenc

   Papi élményeim a Zala-völgyben (31.)
   A hosszú  hétvégén új  szerverre került  az e-vangélium.  Ha nem  vettétek
   észre az átállást  és rendben  megérkezett az e-mail  naponta (korábban  a
   szokottnál), ez az informatikusunk érdeme.
   A korábbi  plébániai bibliaórák  látogatóinak  örömére most  új  sorozatot
   kezdtem. A szent Pál-évben mi más lehetne a téma, mint az apostol élete és
   tanítása. Levelei bőséges  anyagot szolgáltatnak.  A bibliaórák  vázlatait
   négyesével-ötösével havonta elérhetővé teszem számotokra is a listán.
   A hét legjobb megjegyzése díjat új  falum kedves hívője, Annus néni  kapta
   meg, aki szerint többet járok mesterekkel a templomba, mint misézni. Ennek
   oka az, hogy  kissé elhamarkodottan megígérten,  hogy az elromlott  harang
   Halottak napjára szólni fog. Ekkor még nem tudtam, hogy a törött  létrákon
   még megközelíteni  sem  lehet  a  szerkezetet a  toronyban.  Így  aztán  a
   harangjavítást az  asztalosok  kezdték a  feljáró  elkészítésével.  Ezután
   következik az új mechanika és elektronika, de ezt már nem az  asztalosokra
   bízom. Szerencsére az orgonával kapcsolatban nem tettem hasonló  ígéretet,
   pedig jó volna mielőbb egy megfelelő hangszer a szentmisék énekeinek zenei
   kíséretére.
   Az  elmúlt   időszak  legfárasztóbb   napja  karácsonyi   zenés   darabunk
   stúdiófelvételének napja volt.  Igen, a szövegírás  és a zeneszerzés  után
   végre ide is  eljutottunk. Kis ének-  és zenekarunk éjfélre  ért haza,  de
   mindenki  valóban  kitett  magáért.  Mire  hazaért  a  csapat  mindenkinek
   leesett, hogy  hónapokkal ezelőtt  valóban  komolyan gondoltam,  hogy  egy
   vadonatúj, saját karácsonyi darabot készítünk és azt CD lemezen is kiadjuk
   az ünnep előtt. Ha a szerzői jogvédő hivatal gyorsan megadja az engedélyt,
   napokon belül elkezdődhet  a CD-k  gyártása. Mivel nekem  már megvannak  a
   kész dalok, ezért azok hallgatásával  megkezdtem utazásomat Téren és  időn
   át Betlehembe. Olyan zene  ez, amit nem  lehet csak egyszer  meghallgatni.
   Egy kis  imát  kérek tőletek,  hogy  az engedélyeztetési  procedúra  és  a
   gyártás simán menjen.
   István atya