[Evangelium] 2008-10-21

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2008. Okt. 21., K, 05:10:02 CEST

   2008. október 21. - Kedd

   Abban az időben Jézus így szólt tanítványaihoz: Csípőtök legyen felövezve,
   kezetekben pedig égő  gyertya legyen. Hasonlítsatok  az olyan  emberekhez,
   akik urukra  várnak,  hogy mihelyt  megérkezik  a menyegzőről  és  zörget,
   rögtön  ajtót  nyissanak  neki.  Boldogok  azok  a  szolgák,  akiket  uruk
   megérkezésekor  ébren  talál.  Bizony,  mondom  nektek,  felövezi   magát,
   asztalhoz ülteti őket, körüljár és felszolgál nekik. És ha a második  vagy
   a harmadik  őrváltáskor  érkezve is  így  találja őket,  boldogok  azok  a
   szolgák.

   Érdekes szerepcseréről  hallunk a  mai evangéliumban.  A végső  időkben  a
   szolgák ülhetnek majd  asztalhoz és az  úr, a gazda  végzi majd a  szolgák
   feladatát. Istentől nem idegen az ilyen szerepcsere, hiszen Jézus  világra
   jöttével emberi  testet  vett  fel  Isten. Jézus  pedig  nem  úrként  vagy
   királyként járt körbe a földön, hanem a megváltás szolgájaként, a  mennyei
   Atya alázatos  szolgájaként, az  örömhír szolgájaként,  a mennyek  országa
   szolgájaként, üdvösségünk  szolgájaként.  A szolgálat  szellemére  nevelte
   apostolait. Szolgaként  mosta meg  tanítványai lábát  az utolsó  vacsorán,
   példát adva  minden  tanítványának a  szolgálatra.  A kereszten  is  Isten
   szenvedő szolgájaként halt meg.
   Én kinek szolgálok?

   Uram, Istenem, őrizz meg engem attól,  hogy valaha is terhesnek érezzem  a
   munkát, vagy kedvetlen legyek hivatásomban.
   Adj kitartást, örömet, mellyel végzem a munkámat, valamint hasznosan,  jól
   gazdálkodjam az idővel, ne fecséreljem el haszontalan beszélgetéssel, vagy
   időtöltéssel.
   Adj nekem oly  erős szeretetet,  hogy az,  amit mára  rendeltél nekem,  ne
   teher legyen, hanem öröm.