[Evangelium] 2008-10-15

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2008. Okt. 15., Sze, 05:10:02 CEST

   2008. október 15. - Szerda

   Egy farizeus  lakomáján  így  beszélt Jézus  az  asztalnál  ülőkhöz:  "Jaj
   nektek,  farizeusok!  Tizedet  adtok  mentából,  rutából  és  minden  apró
   veteményből, de elhanyagoljátok az igazságosságot és az Isten  szeretetét.
   Ezt meg kell tenni, azt meg  nem szabad elhagyni! Jaj nektek,  farizeusok!
   Szeretitek a főhelyeket  a zsinagógában,  és a  köszöntéseket a  nyilvános
   tereken. Jaj  nektek!  Olyanok  vagytok,  mint  azok  a  sírok,  amelyeket
   kívülről nem lehet észrevenni. Az emberek fölöttük járnak - anélkül,  hogy
   tudnák."  Erre  egy  törvénytudó   méltatlankodni  kezdett:  "Mester,   ha
   ilyeneket mondasz,  minket is  gyalázol." Ő  azonban így  folytatta:  "Jaj
   nektek is, törvénytudók! Elviselhetetlen terheket raktok az emberekre,  ti
   magatok azonban még egy ujjal sem segítetek azokat a terheket hordozni."

   Jézus  azt  állítja  a  mai  evangéliumi  részben,  hogy  a   törvénytudók
   elviselhetetlen terhet raknak az emberekre, s hordozásukhoz nem  nyújtanak
   segítséget. De mi ez a teher? Mire gondol Jézus? Talán a Törvényre,  amely
   sok ember számára valóban teher lehet, de amely végül is az Istennel  való
   szövetségnek  és  kapcsolatnak  az  alapja?  Igen,  Jézus  a   törvényekre
   gondolhatott, de mindegyikre. Meg  kell különböztetnünk az eredeti  isteni
   törvényt  és  az  ehhez  kapcsolódó  emberi  parancsokat.  Isten  törvénye
   valójában nem lehet olyan teher  senki számára, amelyet a saját  üdvössége
   érdekében ne tudna  vállalni. Jézus nem  is erre gondolt,  hanem azokra  a
   kiegészítésekre,  amelyek   megnehezítették  az   emberek  életét.   Igazi
   bölcsességre  van  szükség  ahhoz,   hogy  meg  tudjuk  különböztetni   az
   igazságosságra és  a  szeretetre irányuló,  mindenki  számára  megtartandó
   isteni törvényeket  a  vallásosság  megtartásának  külső  látszatát  keltő
   törvényektől.

   Isten, én Istenem, mert te az enyém vagy, semmim sem hiányzik. És mert  én
   a  tied  vagyok,  benned,  Szabadítómban,  dicsekszem  mindörökké.  Minden
   szomorúságomban te vidítasz  fel ünnepi  terített asztaloddal.  És hol  is
   volna jó sora az én lelkemnek, ha nem tebenned, életem Istene? Ha ily édes
   a te  dicséretedre  való  emlékezés,  mi  lesz  majd  akkor,  Istenem,  ha
   istenséged sugárzásában megjelenik dicsőséged!
   Nagy Szent Gertrúd

   10 millió e-vangélium e-mail
   Kedves barátaim!
   Egészen pontosnak tekinthető számításaink szerint ma, 2008. október  15-én
   megy ki  a  10  milliomodik  e-vangélium  e-mail.  Azt  sajnos  nem  lehet
   megmondani, hogy a 15375 listatag közül  éppen ki kapja meg, de  nyugodtan
   gondolhatja mindenki, hogy az övé a 10 milliomodik üzenet.
   Ez a nagyságrend 2004. július  9-én, az első e-vangélium elküldésekor  még
   elképzelhetetlen volt  számomra.  Hálával tartozok  Istennek  azért,  hogy
   eszembe  juttatta   az  ötletet,   hogy  az   internettel  egy   nagyszerű
   evangelizációs  eszköz  áll  rendelkezésünkre.  És  köszönettel   tartozok
   nektek, mindazoknak, akik terjesztitek a lehetőséget.
   Olvassátok, éljétek és hirdessétek az Evangéliumot!
   István atya