[Evangelium] 2008-10-03

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2008. Okt. 3., P, 05:10:02 CEST

   2008. október 3. - Péntek

   Jézus egy alkalommal így szólt  tanítványai előtt: "Jaj, neked,  Korozain!
   Jaj, neked, Betszaida! Ha a pogány Tiruszban és Szidonban történtek  volna
   azok a csodák, amelyek nálatok  történtek, már rég szőrzsákban és  hamuban
   tartottak volna bűnbánatot. Ezért  Tirusznak és Szidonnak tűrhetőbb  sorsa
   lesz az ítéleten, mint nektek. És  te Kafarnaum? Vajon az égig  emelkedel?
   Egészen az alvilágig  fogsz süllyedni." Majd  így folytatta: "Aki  titeket
   hallgat, engem hallgat; és  aki titeket megvet, engem  vet meg. Aki  pedig
   engem megvet, azt veti meg, aki küldött engem."

   Isten néha csodákkal és  rendkívüli jelekkel próbálja bűnbánatra  indítani
   az embereket. Így próbálja őket figyelmeztetni arra, hogy hagyják el bűnös
   útjaikat és térjenek  vissza hozzá.  Jézus a mai  evangéliumban azoknak  a
   városoknak a lakóit figyelmezteti, amelyekben  csodákat tett, de ezek  nem
   voltak elegendők. Érdekes, hogy bár Isten mindent megtesz annak érdekében,
   hogy az emberek megtérjenek, az ember  oly sokszor semmibe veszi ezeket  a
   jeleket és  mit sem  törődik  Isten szavával.  Sokan szinte  menekülnek  a
   megbocsátó Isten elől, mert talán félnek ítéletétől. Pedig Isten valójában
   nem elítélni  akar, hanem  megmenteni, ezért  is ajánlja  fel  szüntelenül
   bocsánatát. Vajon engem mikor ér utol Isten irgalma?

   Uram, gyújtsd föl bennem a lelkek üdvözítésének szenvedélyes lángját! Hadd
   legyek kész arra, hogy ezért mindent megtegyek, hadd tudjam a lelkek javát
   minden elé  helyezni,  hadd használjak  fel  minden lehetséges  eszközt  a
   hitetlenek megtéréséért és üdvözítéséért!
   Boldog Charles de Foucauld

   Kedves barátaim!
   Jövőre a Szentatya is elzarándokol  Páper Pio sírjához. Akinek kedve  van,
   most még őt is megelőzheti.
   Nagy  olaszországi  körút  autóbusszal  2008.  november  3-9.  Páper   Pio
   nyomában. 125.000 Ft + 40 EUR.
   Jelentkezés: Julianus Tours Tel/fax: + 36 1 374-0037.

   Szent Pio atya  nyomában zarándokút  2008. október  6-12. Részvételi  díj:
   106.900,- Ft +  biztosítás és  belépők. Jelentkezés  és információ:  Iseum
   Tours Tel: 94/505-555.