[Evangelium] 2008-09-29

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2008. Sze. 29., H, 05:10:02 CEST

   2008. szeptember 29. - Hétfő, Szent Mihály, Szent Gábor és Szent Rafael
   főangyalok

   Egy alkalommal: Amikor  Jézus látta,  hogy Nátánáel  közeledik hozzá,  így
   szólt:  "Nézzétek,  ez  egy  igaz  izraelita!  Nincs  benne  kétszínűség."
   Nátánáel megkérdezte:  "Honnan  ismersz  engem?" Jézus  így  felelt:  "Még
   mielőtt Fülöp  hívott  volna,  láttalak a  fügefa  alatt."  Nátánáel  erre
   elismerte: "Rabbi, te vagy  az Isten Fia, te  vagy Izrael Királya."  Jézus
   így szólt:  "Azért hiszel,  mert  azt mondtam:  Láttalak a  fügefa  alatt.
   Nagyobb dolgokat  is  fogsz látni  ennél."  Majd így  folytatta:  "Bizony,
   bizony, mondom  nektek: látni  fogjátok, hogy  megnyílik az  ég, és  Isten
   angyalai fel-alá szállnak az Emberfia felett."

   Az írástudóknak vagy bölcs férfiaknak  egy csoportja minden bizonnyal  egy
   fügefa tövében szokott rendszeresen találkozni, hogy megvitassák egymással
   a vallási és egyéb kérdéseket. Ehhez a csoporthoz tartozott az a Nátánáel,
   akiről a mai evangéliumban hallottunk, s aki Jézushoz megy. Talán napokkal
   vagy hetekkel korábban  az említett  fügefánál láthatta őt  Jézus, amit  a
   többiekkel beszélgetett, s  most nyomban felismeri  őt. Jézus  kijelentése
   mögött talán ez állhat, így is értelmezhetjük a történteket.
   Más elgondolás  szerint Jézus  mintegy távolba  látva pontosan  megmondta,
   hogy hol volt éppen  Nátánáel, amikor Fülöp  apostol elhívta őt  Jézushoz.
   Nátánáel felismeri Jézusnak  ezt a különleges,  embereknél egyáltalán  nem
   szokványos képességét,  s ez  indítja arra  a hitvallásra,  amely  szerint
   Jézus az Isten Fia.

   Áldalak téged,  dicsőséges Atya,  aki nekem  rettenthetetlen szívet  adsz,
   hogy hozzád menjek még a lángokon át is! Íme, amit hittem, azt most látom!
   Amiben reméltem, azt  most birtoklom! Amit  óhajtottam, azt most  magamhoz
   ölelhetem! Ajkam  és  szívem  téged vall  meg,  lényem  legmélyéből  feléd
   törekszem. Megyek,  igen, megyek  hozzád,  egyedül igaz  Isten, aki  a  Te
   Fiaddal, a mi Urunk Jézus Krisztussal és Szentlelkeddel élsz és  uralkodsz
   mindörökkön örökké!
   Szent Ágnes