[Evangelium] 2008-09-24

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2008. Sze. 24., Sze, 05:10:02 CEST

   2008. szeptember 24. - Szerda, Szent Gellért püspök és vértanú

   Abban az időben Jézus ezt  mondta apostolainak: Ne féljetek azoktól,  akik
   megölik a testet, de a lelket  nem tudják megölni. Inkább attól  féljetek,
   aki a lelket is, a testet is a pokolba taszíthatja. Egy fillérért ugye két
   verebet adnak?  És mégsem  hull  a földre  egy  se közülük  Atyátok  tudta
   nélkül! Nektek pedig  minden szál  hajatokat számon  tartják! Ne  féljetek
   hát: sokkal  többet értek  ti a  verebeknél! Ha  valaki megvall  engem  az
   emberek előtt, én is megvallom őt Atyám előtt, aki a mennyekben van. De ha
   valaki megtagad engem az emberek előtt,  én is megtagadom őt Atyám  előtt,
   aki a mennyekben van.

   A Krisztus utáni  vágy, a vele  való élet vezette  Gellért, hogy a  bencés
   rendbe lépjen  és szerzetesként  legyen.  Nem mintha  az imádságban  és  a
   munkában nem találta volna meg Krisztust, de ennél többre vágyott, ezért a
   Szentföldre indult,  arra a  földre, ahol  az Úr  élt, járt,  tanított  és
   meghalt. A Szentföldre igyekezvén - az isteni gondviselésnek  köszönhetően
   - az akkor  még pogány  magyarok földjére jutott.  István király  kérésére
   végül is itt  maradt, hogy  a Szentföld  helyett a  magyar földön  keresse
   tovább Krisztust, s  megtalálja azokban, akiknek  az Ő tanítását  hirdeti.
   Isten azt kérte tőle, hogy segítse az életszentségre az itt élőket.
   Szent Gellért püspök  mai ünnepe  emlékeztessen minket  arra, hogy  magyar
   hazánk és az itt élők megszentelődéséért nekünk is dolgoznunk kell.

   Szép Velence, ősi város, zengj az Úrnak éneket.
   Erényekben kiváltságos, Gondviselés van veled,
   mert Gellértet a jóságos Isten adta teneked.

   S ó', az Isten választottja, néki adja önmagát.
   Lelke üdve lesz a gondja, vállalván a Regulát,
   földi pálya nem marasztja, Krisztus útján megy tovább.

   Őt e honban tiszteletben részesítik, mint atyát.
   Hitet plántál, és a mennyben sokszorozza jók hadát,
   templomot rak, s mindenekben csodálják alázatát.

   Legyen áldás és imádat Háromság-egy Istennek,
   az Atyának és Fiúnak s velük a Szentléleknek,
   ki a küzdőknek erőt ad, hogy győzelmet nyerjenek. Ámen.