[Evangelium] 2008-09-15

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2008. Sze. 15., H, 05:10:02 CEST

   2008. szeptember 15. - Hétfő, a fájdalmas Szűzanya

   Nagypénteken: Jézus keresztje  mellett ott állt  anyja, valamint  anyjának
   nővére, Mária, aki Kleofás felesége volt, és Mária Magdolna. Amikor  Jézus
   látta, hogy  ott áll  anyja  és a  tanítvány,  akit szeretett,  így  szólt
   anyjához: "Asszony, íme, a te fiad!" Azután a tanítványhoz szólt: "Íme,  a
   te anyád!" Attól az órától fogva házába fogadta őt a tanítvány.

   Temetések alkalmával elő szokott fordulni,  hogy a gyászolók közül  valaki
   rosszul lesz.  A  többiek  széket  hoznak  neki,  leültetik.  Például  egy
   édesanyával fordulhat elő ilyen, ha elveszíti gyermekét.
   Ha erre gondolunk, csodálattal tekintünk Máriára, aki ott "áll" a  kereszt
   alatt. Minden másnál fájdalmasabb lehetett számára, amikor fia szenvedését
   és halálát végignézte, de ott van,  ott áll a keresztnél. Csodálandó az  ő
   lelki ereje. Amikor Jézus támaszul állítja mellé János apostolt, akkor nem
   azért van mert ebben  az órában van szüksége  támaszra, hanem azért,  mert
   később életében lesz szüksége pártfogóra fiának halála után.
   Vajon én tudom-e erős lélekkel fogadni és hordozni életem keresztjeit?

   Én Uram, Keresztre feszített Jézus  Krisztus, a boldogságos Szűz  Máriának
   Fia, nyisd  fel  szemeidet  és  tekints  reám,  amint  a  Kereszt  fájáról
   tekintettél fájdalmas és megszomorodott Édesanyádra!
   Én Uram, Keresztre feszített Jézus  Krisztus, a boldogságos Szűz  Máriának
   Fia, nyisd meg a te áldott ajkaidat és szólj hozzám, amint Szent  Jánoshoz
   szóltál, mikor őt Anyádnak fiául adtad!

   Kedves barátaim!
   Örömmel jelzem, hogy  ezen a héten  elérkezünk ahhoz, hogy  immár 15  ezer
   személy olvassa az E-vangéliumot.
   Ebből az alkalomból  ismét 2 szentírás  keresi gazdáját. Az  egyiket a  15
   ezredik feliratkozó kapja ajándékba, a másikat pedig az, aki őneki ajánlja
   az e-vangéliumot.
   Köszönöm, hogy  eddig  is  és ezután  is  lelkesen  terjesztitek  Krisztus
   evangéliumát.
   Szeretettel: István atya