[Evangelium] 2008-08-18

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2008. Aug. 18., H, 05:10:02 CEST

   2008. augusztus 18. - Hétfő

   Egy alkalommal Jézushoz járult egy  gazdag ifjú, és megkérdezte:  "Mester,
   mi jót kell tennem, hogy eljussak az örök életre?"
   Jézus így  válaszolt neki:  "Miért kérdezel  engem a  jóról? Csak  egyedül
   Isten a jó. Ha pedig el akarsz jutni az életre, tartsd meg a parancsokat!"
   Az ifjú  tovább  kérdezte:  "Melyeket?"  Jézus  felsorolta:  "Ne  ölj,  ne
   paráználkodjál, ne  lopj,  hamisan  ne  tanúskodjál,  atyádat  és  anyádat
   tiszteld, és szeresd felebarátodat úgy, mint önmagadat!"
   Az ifjú erre kijelentette: "Ezt  mind megtartottam. Mit kell még  tennem?"
   Jézus így felelt: "Ha tökéletes akarsz lenni, menj, add el mindenedet,  és
   árát oszd szét  a szegények között,  így kincsed lesz  a mennyben.  Azután
   jöjj, és kövess engem!" Ennek hallatára az ifjú szomorúan eltávozott, mert
   nagy vagyona volt.

   Hiába a gazdag ifjú  jó szándéka, hiába a  törvények ismerete, mindez  nem
   elegendő számára, hogy valóban a helyes utat válassza. Pedig meg volt rá a
   lehetősége. Indulhatott volna, de a szíve  nem volt kész az útra,  vagyona
   visszatartotta, s nem volt kész megszabadulni attól, lemondani arról,  ami
   őt megakadályozta az Úr teljes követésében.
   Hiába adott számunkra a hit ismerete, hiába él bennünk helyes szándék a jó
   megtételére, mindez nem elegendő számunkra. Jézus azt szeretné, ha  teljes
   szívünkkel hozzá ragaszkodni. Ehhez azonban feltétlenül le kell  mondanunk
   mindarról, ami fogva tartja szívünket,  s ehhez a világhoz köti.  Krisztus
   követésének ez az  egyik feltétele.  Az ő követésére  csak szabad  szívvel
   lehet indulni.

   Mi Atyánk, ki vagy a mennyekben,
   Tarts meg minket szeretetben,
   Áldott Szemed ne vegyed le rólunk,
   Akkor se, ha méltatlanul szólunk.
   Tudjuk, sokszor panaszos az ajkunk,
   Kereszt súlya nyomokat hagy rajtunk.
   Bűneinket ne ródd fel, óh nékünk,
   Rég fizetett érte, magyar népünk.

   Kedves barátaim!
   A plébániafelújítás javára még egy kép árverésével megpróbálkozunk. Festő:
   Balaskóné Szkladányi Annamária.  Címe: A hegyi  beszéd. Méret: 70x100  cm.
   Kikiáltási ár: 40 000.- Ft. Jelenleg  50.000.- Ft-nál tart a licit. A  kép
   megtekinthető itt: [1]Hegyi beszéd
   Licitálni úgy  lehet, hogy  az ajánlatokat,  kérem, küldjétek  el nekem  a
   his at katolikus.hu címemre.  Azoknak, akik  legalább egy  ajánlatot  tettek,
   napközben is küldök értesítést az állásról.

   Felajánlott támogatást  átutalással a  következő számlára  lehet  küldeni:
   Számlatulajdonos:   Zalalövői   Plébánia   Számlaszám:   75500313-10030493
   Külföldről: IBAN (nemzetközi számlaszám): HU29  75500313-10030493-00000000
   BIC kód: TAKBHUHB
   Vagy  a  következő  címre  lehet  küldeni  postai  utalvánnyal:  Zalalövői
   Plébánia 8999 Zalalövő, Szabadság tér 6.