[Evangelium] 2008-08-12

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2008. Aug. 12., K, 05:10:02 CEST

   2008. augusztus 12. - Kedd

   A tanítványok egyszer ezzel a kérdéssel fordultak Jézushoz: "Mit gondolsz,
   ki a legnagyobb a mennyek országában?"
   Erre Jézus  odahívott  egy gyermeket,  közéjük  állította, és  így  szólt:
   "Bizony, mondom nektek: ha meg nem változtok, és nem lesztek olyanok, mint
   a gyermekek, nem mentek be a mennyek országába. Aki tehát olyan  kicsinnyé
   lesz, mint ez a gyermek, az  a legnagyobb a mennyek országában. Aki  pedig
   befogad  egy  ilyen  gyermeket  az   én  nevemben,  az  engem  fogad   be.
   Vigyázzatok, meg ne vessetek egyet sem e kicsinyek közül!
   Mondom nektek: Angyalaik az égben szüntelenül látják mennyei Atyám  arcát.
   Mit gondoltok? Ha valakinek  száz juha van, s  egy elkóborol közülük,  nem
   hagyja-e ott  a  kilencvenkilencet  a hegyoldalon,  és  nem  megy-e,  hogy
   megkeresse az eltévedtet? Ha aztán szerencsésen megtalálja, bizony, mondom
   nektek: Jobban örül annak, mint az el nem tévedt kilencvenkilencnek. Éppen
   így mennyei Atyátok  sem akarja, hogy  csak egy is  elvesszen e  kicsinyek
   közül."
   Mt 18,1-5. 10. 12-14

   Elmélkedés:

   Gyermekkorom egyik legkedvesebb bibliai elbeszélése a kis Sámuel története
   volt. Megható volt számomra, amikor hallotta az Úr hívó szavát, de még nem
   ismerte fel. Gyermekként egy felnőttől kért tanácsot, hogy mit tegyen,  ha
   ismét szólítja  az ismeretlen  hang. Nagyon  tetszett a  története,  pedig
   akkor én még nem  is gondoltam a  papságra, talán csak  a jó Isten.  Igen,
   Isten még  egy  gyermeket  is  megszólíthat, neki  is  szerepet  adhat  az
   üdvtörténetben.  Isten  szeretettel  fordul   a  gyermekekhez,  akiket   a
   felnőttek sokszor lenéznek, lekezelnek.  Isten gyermekek iránti  szeretete
   akkor érte  el tetőpontját,  amikor Gyermekként  született meg  e  világra
   Isten  Fia,  Jézus.   Ő  pedig  felnőve   is  gyermekek  barátja   maradt,
   figyelemmel,  szeretettel  fordult   feléjük,  s  lelkületüket   példaként
   állította övéi  elé. Vajon  mennyire tudtam  megőrizni az  istengyermekség
   lelkületét, amelyben részesültem keresztelésemkor?

   Imádság munka előtt
   Szentháromság  egy   Isten,  buzdíts,   erősíts,  támogass   kötelességeim
   teljesítésében, hogy a  munka, amelyet Nevedben  megkezdek, a  Boldogságos
   Szűz és a mennyei Szentek  közbenjárása által Istennek dicsőségére,  nekem
   és embertársaimnak  pedig  lelki üdvösségére  váljék.  A mi  Urunk,  Jézus
   Krisztus által. Ámen.

   Kedves barátaim!
   A plébániafelújítás javára még egy kép árverésével megpróbálkozunk. Festő:
   Balaskóné Szkladányi Annamária.  Címe: A hegyi  beszéd. Méret: 70x100  cm.
   Kikiáltási ár: 40 000.- Ft. A kép megtekinthető itt: [1]Hegyi beszéd
   Licitálni úgy  lehet, hogy  az ajánlatokat,  kérem, küldjétek  el nekem  a
   his at katolikus.hu címemre.  Az árverés  augusztus 19-én  zárul.  Reggelente
   megírom, hogy  hol tart  a  licit. Azoknak,  akik legalább  egy  ajánlatot
   tettek, napközben is küldök értesítést az állásról.

   Felajánlott támogatást  átutalással a  következő számlára  lehet  küldeni:
   Számlatulajdonos:   Zalalövői   Plébánia   Számlaszám:   75500313-10030493
   Külföldről: IBAN (nemzetközi számlaszám): HU29  75500313-10030493-00000000
   BIC kód: TAKBHUHB
   Vagy  a  következő  címre  lehet  küldeni  postai  utalvánnyal:  Zalalövői
   Plébánia 8999 Zalalövő, Szabadság tér 6.