[Evangelium] 2008-07-29

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2008. Júl. 29., K, 05:10:03 CEST

   2008. július 29. - Kedd, Szent Márta

   Abban az időben: A  zsidók közül sokan jöttek  Máriához és Mártához,  hogy
   vigasztalják őket  testvérük miatt.  Amint Márta  meghallotta, hogy  Jézus
   jön, eléje sietett,  míg Mária  otthon maradt. Márta  így szólt  Jézushoz:
   "Uram, ha itt lettél volna, nem halt volna meg a testvérem! De tudom, hogy
   most is, bármit kérsz  Istentől, megadja neked."  Jézus ezt felelte  neki:
   "Testvéred fel fog támadni!" Erre Márta így szólt: "Tudom, hogy feltámad a
   feltámadáskor, az utolsó napon." Jézus folytatta: "Én vagyok a  feltámadás
   és az élet. Aki hisz bennem, még ha meghal is, élni fog. Mindaz, aki él és
   hisz énbennem, az nem  hal meg örökre. Hiszed  ezt?" Márta ezt  válaszolta
   neki: "Igen, Uram! Hiszem,  hogy te vagy  a Messiás, az  Isten Fia, aki  a
   világba jön!"

   Lázár halála után  a rokonok  és ismerősök vigasztalni  kezdik a  gyászoló
   testvéreket, Mártát és Máriát.  Magatartásuk a halál elfogadását  jelenti.
   Jézus is elindul hozzájuk, de egészen más szándékkal. Vigasztalás  helyett
   reményt  akar   adni.  Együttérzés   helyett  örömöt.   A  gyász   helyett
   boldogságot. a halál  helyett feltámadást.  Ezt a  jézusi ajándékot  Márta
   csak lassan érti meg.  Nem is gondolja,  hogy mi mindenre  képes az Úr,  s
   milyen csoda  fog hamarosan  bekövetkezni. Jézus  pedig rendkívüli  dolgot
   tesz, visszahozza barátját Lázárt a halálból az életbe.
   Az emberektől vigasztalást és együttérzést várhatunk. Csak ennyit, és  nem
   többet. Jézus viszont  a feltámadás reményét,  az örök élet  vigasztalását
   adja.

   Mindenható Isten! Újítsd meg a mi korunkban is a pünkösd csodáját. Add meg
   anyaszentegyházunknak, hogy Máriával,  Jézus anyjával egyesülve  kitartson
   az imádságban, és Szent Péter  irányításával terjessze az isteni  Megváltó
   Országát, az Igazság  és az Igazságosság  Országát, a Szeretet  és a  Béke
   Országát, Ámen.