[Evangelium] 2008-07-28

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2008. Júl. 28., H, 05:10:02 CEST

   2008. július 28. - Hétfő

   Jézus egy  alkalommal  ezt a  példabeszédet  mondta a  népnek:  A  mennyek
   országa hasonló a mustármaghoz, amelyet a földműves elültet földjébe. Ez a
   mag kisebb ugyan mindenféle magnál, de amikor felnő, nagyobb, mint a kerti
   vetemények. Valóságos fa lesz belőle,  úgyhogy az ég madarai eljönnek,  és
   ágai között laknak.
   Jézus azután egy másik példabeszédet  is mondott nekik: A mennyek  országa
   hasonló a kovászhoz.  A gazdaasszony  elvegyíti három véka  lisztbe, és  a
   kovász átjárja az egész tésztát.  Mindezt példabeszédekben mondta Jézus  a
   népnek. Példabeszéd  nélkül nem  szólt hozzájuk.  Beteljesedett, amit  így
   jövendölt meg a próféta: "Megnyitom ajkamat, és példabeszédekben  hirdetem
   azt, ami titok volt a világ kezdete óta."

   A mustármagról és a kovászról (élesztőről) szóló példabeszéd azt  tanítja,
   hogy az  Isten  Országa miként  növekszik:  az egészen  kicsiny  kezdetből
   hogyan növekszik  egyetemessé.  A  növekedés nagyon  látványos  és  szinte
   hihetetlennek  tűnik.  Ha  manapság  körülnézünk  a  hit  terjedése  és  a
   vallásosság növekedése  terén,  akkor  talán nem  látjuk  ezt  a  váratlan
   növekedést. De talán elsősorban nem is mennyiségi növekedésről van,  hanem
   azok minőségi, lelki fejlődéséről, akik kicsiny emberi hitük  segítségével
   és Isten  kegyelmével a  szeretet nagyszerű  cselekedeteit  megvalósítják.
   Engedem-e, hogy Isten akarata növekedésnek, fejlődésnek indítson engem?

   Világok nagy  építőmestere,  hálát  adok  neked,  hogy  láthattam,  milyen
   egyedülállóan szép és rendezett a  Te világod. Megfogadom, hogy ezentúl  a
   hazaszeretet és az emberszeretet művein munkálkodom, és életemet csendesen
   a Te teremtő kezedbe helyezem. Te uralkodsz örökkön örökké, Te vagy minden
   igazság és igazságosság foglalata!