[Evangelium] 2008-07-23

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2008. Júl. 23., Sze, 05:10:02 CEST

   2008. július 23. - Szerda, Szent Brigitta szerzetesnő, Európa
   társvédőszentje

   Abban az  időben  Jézus ezt  mondta  tanítványainak: Én  vagyok  az  igazi
   szőlőtő, Atyám a szőlőműves. Minden szőlővesszőt, amely nem hoz gyümölcsöt
   bennem, lemetsz rólam, azt pedig, amely gyümölcsöt hoz, megtisztítja, hogy
   még többet  teremjen. Ti  már  tiszták vagytok  a tanítás  által,  amelyet
   hirdettem nektek. Maradjatok bennem, akkor én is bennetek maradok.  Miként
   a szőlővessző nem hozhat gyümölcsöt magától, ha nem marad a szőlőtőn,  úgy
   ti sem, ha nem  maradtok bennem. Én vagyok  a szőlőtő, ti a  szőlővesszők.
   Aki bennem marad, és  én őbenne, az bő  termést hoz. Mert nélkülem  semmit
   sem tehettek. Aki nem marad bennem,  azt kivetik, mint a szőlővesszőt,  és
   elszárad. Összeszedik, tűzre  vetik és  elégetik. Ha  bennem maradtok,  és
   szavaim  is  bennetek  maradnak,   akkor  bármit  akartok,  kérjétek,   és
   megkapjátok. Azáltal  dicsőül  meg  Atyám,  hogy  bő  termést  hoztok,  és
   tanítványaim lesztek.

   Napjaink egyik  szinte észrevehetetlen  betegsége az  elbizakodottság.  Az
   emberek  az  gondolják,  hogy  a  maguk  erejéből  mindent  elérhetnek  és
   megvalósíthatnak. A  tudomány és  a technika  villámgyors fejlődése  pedig
   mintha erősítené  sokakban  ezt  a gondolkodásmódot.  A  könnyen  elérhető
   sikerek szintén az elbizakodottság felé terelhetnek.
   Jézus szava kijózanítólag ér minket:  Nélkülem semmit sem tehettek.  Igen,
   rá kel ébrednünk, hogy Isten  nélkül sikereink csak fél sikerek,  örömeink
   csak részben  jelentenek  örömöt.  Jézushoz  kapcsolódva  viszont  életünk
   bőséges termést hozhat. Ne legyünk elbizakodottak, akik túlzottan bízunk a
   magunk képességeiben, hanem bízzunk inkább Jézus segítségében!

   Ó Istennek  tüzes  szeretete,  Te  összetörted  emberségünkben  a  halált,
   leromboltad a  poklot, és  lelkünknek  győzelmet szereztél  Krisztusban  a
   halálon. Pünkösd  szent  ünnepén  tüzes láng  alakjában  ezt  öntötted  az
   apostolok ajkára  és szívébe,  ez  gyújtotta lángra  szentjeidet,  ezáltal
   művelted csodatetteidet. Hozzád jövök és  egészen átadom magam neked,  aki
   szereted és megtartod az egész világot és minden teremtményt.
   Ó Istennek hatalmas kútforrása, nyílj meg lelkem legmélyén, gyújtsd lángra
   bennem is szereteted tüzét, hogy lelkem is a te szeretetedben égjen, s  én
   felismerjelek és magasztaljalak benne.