[Evangelium] 2008-07-22

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2008. Júl. 22., K, 05:10:03 CEST

   2008. július 22. - Kedd, Szent Mária Magdolna

   A hét első napján,  (Húsvétvasárnap) kora reggel,  amikor még sötét  volt,
   Mária  Magdolna  kiment  Jézus  sírjához.  Odaérve  látta,  hogy  a  követ
   elmozdították a sírtól. Amint ott sírdogált, betekintett a sziklasírba, és
   ahol Jézus holtteste  feküdt, két, fehér  ruhába öltözött angyalt  látott.
   Ott ültek,  az  egyik a  fejnél,  a másik  a  lábnál. Így  szóltak  hozzá:
   "Asszony, miért sírsz?" "Mert  elvitték az én Uramat  - felelte -, és  nem
   tudom, hová tették." Ezzel hátrafordult, és íme, Jézus állt előtte. Nézte,
   de nem ismerte föl, hogy ő  az. Jézus megkérdezte: "Asszony, miért  sírsz?
   Kit keresel?"  Mária  Magdolna  azt  hitte, hogy  a  kertész  az,  és  így
   válaszolt: "Uram, ha te vitted el,  mondd meg, hová tetted, hogy  magammal
   vihessem."  Jézus   erre   megszólította:  "Mária!"   Mária   felkiáltott:
   "Rabbóni!" vagyis  "Mester"!  "Ne tartóztass!  -  felelte Jézus.  Még  nem
   mentem föl az Atyához. Te most  menj testvéreimhez, és vigyél hírt  nekik!
   Fölmegyek az én  Atyámhoz és a  ti Atyátokhoz,  az én Istenemhez  és a  ti
   Istenetekhez." Mária  Magdolna elsietett.  Hírül vitte  a  tanítványoknak:
   "Láttam az Urat." - És elmondta, amit az Úr üzent.
   Jn 20,1. 11-18

   Elmélkedés:

   Jézus sokszor  egészen  közel  áll  hozzánk, de  mi  -  Mária  Magdolnához
   hasonlóan - nem ismerjük fel őt. Emberi elképzeléseink sokszor tévesek  az
   Úrról, s emiatt akadályoznak minket a felismerésben. Elképzelünk magunknak
   egy Istent,  egy olyat,  aki megfelel  elvárásainknak. Aki  talán nem  kér
   sokat tőlünk, de  akitől sokat  várhatunk. Valójában  azonban nem  létezik
   olyan  Isten,  akit  a  saját  igényeink  szerint  szeretnénk   alakítani.
   Valójában csak olyan Isten  létezik, aki képes  átalakítani minket, s  aki
   képes eltörölni bűneinket.
   Ha megtanulunk nyitott szívvel járni és  hittel szemlélni a világot, s  ha
   megtanuljuk felismerni  és  értékelni  akár a  legkisebb  jót  is,  amivel
   találkozunk, akkor észre fogjuk venni  Jézust, aki naponta hozzánk lép  és
   megszólít minket.

   Ó jóságos  Atya, hozzád  jövök; amikor  hív a  szavad, befogadom  lelkembe
   szavadat és  igazságodat, magamba  foglalom  mint ajándékodat.  És  kérlek
   téged, Istennek  tűzzel  lángoló  szeretete,  amelyet  Jézus  Krisztus  új
   Szövetsége ajándékozott nekünk, gyújtsd lángra  ezzel a szeretettel az  én
   szegény lelkemet  is,  hogy új  életet  nyerjen, új  akaratra  kapjon,  és
   megmeneküljön a haláltól.