[Evangelium] 2008-07-21

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2008. Júl. 21., H, 05:10:02 CEST

   2008. július 21. - Hétfő

   Néhány írástudó és  farizeus így  szólt egyszer  Jézushoz: "Mester,  jelet
   szeretnénk tőled  látni." Jézus  így  válaszolt: "Ez  a gonosz  és  hűtlen
   nemzedék jelet kíván,  de nem  kap más  jelet, mint  Jónás próféta  jelét.
   Amint ugyanis Jónás próféta három nap és három éjjel volt a hal gyomrában,
   úgy lesz az Emberfia három nap és  három éjjel a föld szívében. A  ninivei
   férfiak feltámadnak az ítéletkor ezzel  a nemzedékkel együtt, és  elítélik
   ezt a nemzedéket, mert ők megtértek Jónás prédikálására. Ámde itt  nagyobb
   van, mint Jónás. Dél királynője feltámad az ítéletkor ezzel a  nemzedékkel
   együtt, és elítéli ezt  a nemzedéket, hiszen ő  a föld végső határáról  is
   eljött, hogy meghallgassa Salamon  bölcsességét. Itt pedig nagyobb  valaki
   van, mint Salamon."

   Gyermekkoromban megtanultam, hogy minden nap figyeljek oda, hogy Isten mit
   akar nekem mondani vagy adni, milyen jóban akar részesíteni. S lassacskán,
   sok-sok év alatt megtanultam észrevenni azokat a jeleket, amelyeket  Isten
   mutatott nekem, s vezette életemet. Utólag visszagondolva be kell  látnom,
   hogy ezek nem voltak különleges  dolgok az életemben. Éppen  ellenkezőleg.
   Olyan jelek voltak  ezek, amelyek más  társaimmal is megtörténhettek  vagy
   ténylegesen velük is megtörténtek, de  mivel őket nem tanította meg  senki
   arra, amire engem, ők nem vették észre ezeket a jeleket.
   A hívő ember számára  szinte minden Isten  jelenlétének és szeretetének  a
   jelévé válhat, míg a hitetlen akármennyi  jel is veszi körül, mindebből  a
   szeretetből  semmit  sem   érzékel.  Lehet,  hogy   nem  kellene   jeleket
   követelnünk, miként a mai  evangéliumban szereplő farizeusok, hanem  észre
   kellene vennünk ezeket a jeleket és meg kellene értenünk őket.

   Szentséges Isten, Te  olyan világosságban  lakozol, amelyre  senki el  nem
   juthat, csak  Fiad,  Jézus  Krisztus  szeretetén keresztül,  s  Te  ezt  a
   szeretetet jóságos kegyelmedben kiárasztottad emberiségünkre. Már a  világ
   teremtése előtt szerettél bennünket, szegény embereket, s örök  szereteted
   által megmentettél bennünket haragodtól, a halál és a pokol hatalmától.  S
   most ezt a szeretetet Jézus Krisztus,  a te Fiad által mutatod meg  nekünk
   tűzláng Lelkedben, hogy kérjük őt, s Te megadod nekünk.
   Én szegény,  méltatlan ember,  tudom, hogy  nem vagyok  rá érdemes.  Mivel
   azonban  szeretetedet  kinyilatkoztattad  hozzád  tért  emberségünkben,  s
   magadhoz hívod vele  a szegény  tékozló bűnöst,  testünkbe öltöztél  vele,
   hogy megváltsd a bűntől és üdvözítsd, ahogyan szavad tanítja.