[Evangelium] 2008-07-17

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2008. Júl. 17., Cs, 05:10:02 CEST

   2008. július 17. - Csütörtök

   Jézus egy alkalommal így fejezte be tanítását: Jöjjetek hozzám mindnyájan,
   akik fáradtak vagytok, és terhek alatt görnyedtek: én felüdítlek  titeket!
   Vegyétek magatokra igámat, és tanuljatok  tőlem, mert én szelíd vagyok  és
   alázatos szívű és nyugalmat talál lelketek. Mert az én igám édes, s az  én
   terhem könnyű.

   Mily' sokféle  vonzás  erőterében élünk  mi,  emberek! Hányféle  érzés  és
   szándék vezet minket mások felé!  Sokszor csak a saját érdekeinket  nézzük
   és a magunk hasznát  vagy boldogságát keressük.  Sokszor az önzés  húzódik
   meg láthatatlanul  kapcsolataink  mögött.  Máskor  a  természetes  szülői,
   gyermeki vagy hitvestársi szeretet érzése segít minket. Vajon mindemellett
   megérezzük-e  Jézus  természetfeletti  szeretetének  vonzását?  Vajon   át
   tudja-e törni  ez az  erő, ez  az isteni  hívás önzésünk  határait?  Vajon
   engedelmeskedek-e ennek  a  szelíd,  gyengéd  vonzásnak?  Jöjjetek  hozzám
   mindnyájan - mondja Jézus. Hívása nekem is szól.

   Legszentebb Szentháromság,  három  Személyben egy  Isten,  szilárd  hittel
   vallom, hogy  jelen vagy.  Mély alázattal  imádlak téged,  minden  erőmből
   dicsérlek és magasztallak téged. Hálát adok neked, ó bőkezű Isten,  szívem
   mélyéből mindazon kegyelmekért, amelyeket bármikor  is kaptam tőled. A  te
   végtelen jóságod  óvott meg  ez éjjel  minden bajtól,  és ismét  új  napot
   ajándékozott nekem. Hogyan  mutathatnám ki jobban  hálámat, ó Legfőbb  Jó,
   mint azzal, hogy ezen a napon egyedül neked szolgálok? Tehát egyedül neked
   ajánlom minden gondolatomat, szavamat, tettemet és szenvedésemet. Áldd meg
   mindezt, ó Szent Isten, hogy megszentelje őket isteni Szereteted, s hogy a
   te dicsőségedre és az én üdvösségemre lehessenek.