[Evangelium] 2008-07-14

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2008. Júl. 14., H, 05:10:02 CEST

   2008. július 14. - Hétfő

   Abban az időben Jézus így  szólt apostolaihoz: Ne gondoljátok, hogy  azért
   jöttem a földre, hogy békét hozzak!  Nem azért jöttem, hogy békét  hozzak,
   hanem hogy kardot.  Azért jöttem,  hogy szembeállítsam a  fiút apjával,  a
   leányt anyjával  és a  menyet anyósával.  Saját háza  népe lesz  az  ember
   ellensége. Aki atyját vagy anyját jobban szereti, mint engem, az nem méltó
   hozzám. Aki fiát  vagy leányát jobban  szereti, mint engem,  az nem  méltó
   hozzám. Aki nem  veszi föl keresztjét,  és nem követ  engem, az nem  méltó
   hozzám. Aki  meg akarja  találni  életét, elveszíti  azt; de  aki  érettem
   elveszíti életét, megtalálja azt. Aki titeket befogad, engem fogad be; aki
   pedig engem befogad, azt fogadja be, aki engem küldött. Aki prófétát fogad
   be azért, mert próféta, az a próféta jutalmát kapja. Aki igaz embert fogad
   be azért, mert igaz  ember, az az igaznak  jutalmában részesül. Aki  pedig
   csak egy pohár friss vizet is ad inni egynek a legkisebbek közül, mert  az
   az én tanítványom -- bizony, mondom nektek: nem marad el a jutalma. Amikor
   Jézus  befejezte   tizenkét  tanítványa   oktatását,  továbbindult,   hogy
   tanítson, és hirdesse Isten országának örömhírét a környékbeli városokban.
   Mt 10,34-11,1

   Elmélkedés:

   A magvetőről szóló példabeszéd  jelképesen mutatta be  azt, hogy az  Isten
   tanítását  egyesek   elfogadják,   míg   mások   elutasítják.   E   kettős
   fogadtatásról beszél egészen nyíltan  Jézus a mai evangéliumban.  Tanítása
   akár szembefordulást  is eredményezhet  az  emberek között.  Ezt  követően
   Jézus azokról  szól, akik  meghallgatják tanítását  és aszerint  alakítják
   életüket, s ezzel mintegy  minket is ösztönöz, hogy  ezt tegyük. Aki  kész
   arra, hogy mindenről lemondjon ebben az életben Jézus szeretetéért, az  új
   életre fog lelni. Ezt  soha nem evilági  jutalomért tesszük, hanem  azért,
   hogy az örök életet elnyerjük.

   Ó Istenem, Te ezen az éjszakán atyai szeretettel vigyáztál rám;  dicsérlek
   és áldalak ezért, és hálát adok neked minden jóért. Őrizz meg a mai  napon
   a bűntől,  s  haláltól és  minden  bajtól. Mindent,  amit  gondolok,  amit
   mondok, amit teszek, áldj meg mindent, jóságos Atyám! Isten szent Angyala,
   kérlek, őrizz te is engem.  Mária, Isten trónusánál könyörögj értem  Fiad,
   Jézus előtt, aki legyen dicsérve most és mindenkor és mindörökkön  örökké.
   Ámen.