[Evangelium] 2008-07-12

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2008. Júl. 12., Szo, 05:10:02 CEST

   2008. július 12. - Szombat

   Abban az  időben Jézus  így  szólt apostolaihoz:  Nem különb  a  tanítvány
   mesterénél, sem a szolga uránál. Elégedjék meg a tanítvány azzal, ha olyan
   lesz, mint mestere, és a szolga, ha olyan lesz, mint ura! Ha a családatyát
   Belzebubnak  csúfolják,  mennyivel  inkább  háza  népét?  Ne  féljetek  az
   emberektől! Nincs rejtett dolog, amelyre fény ne derülne, sem titok, amely
   ki ne  tudódnék. Amit  én  sötétben mondok  nektek,  azt ti  mondjátok  el
   világosban: és amit fülbe súgva hallotok, hirdessétek a háztetőkön! És  ne
   féljetek azoktól, akik a testet megölik,  de a lelket nem tudják  megölni.
   Inkább attól  féljetek,  aki  a lelket  is,  meg  a testet  is  a  pokolba
   taszíthatja. Egy fillérért ugye két verebet adnak? És mégsem hull a földre
   egy se közülük Atyátok  tudta nélkül! Nektek  pedig minden szál  hajatokat
   számon tartják! Ne féljetek hát: sokkal  többet értek ti a verebeknél!  Ha
   valaki megvall engem az emberek előtt, én is megvallom őt Atyám előtt, aki
   a mennyekben van.  De ha  valaki megtagad engem  az emberek  előtt, én  is
   megtagadom őt Atyám előtt, aki a mennyekben van.

   A missziós útra  induló apostolokat bátorítja  Jézus a mai  evangéliumban.
   Beszél  nekik   arról,  hogy   mit  kell   tenniük,  milyen   fogadtatásra
   számíthatnak, s miért fontos az ő tanúságtételük. S e küldetés mögött  ott
   húzódik egy láthatatlan isteni erő.  Hiszen az apostoloknak Jézushoz  kell
   hasonlóvá válniuk, az Ő sorsa vár rájuk,  az Ő tanítását hirdetik, s az  Ő
   nevében fognak cselekedni. Emellett ott áll mögöttük az isteni erő,  amely
   eredményessé teszi munkájukat és  az isteni gondviselés, amely  bátorságot
   ad a nehézségek  idején is.  Talán ha más  mondta volna,  el sem  indultak
   volna az  apostolok, s  ha  ma nem  Jézus adná  ezt  a küldetést,  mi  sem
   indulnánk el.  De  minket is  támogat  az Ő  ereje,  hogy  tanúságtételünk
   gyümölcsöző legyen.

   Urunk, tégy méltóvá bennünket arra,  hogy az egész világon  szolgálhassunk
   embertársainknak, akik éhségben és szegénységben élnek és halnak.
   Kezünk által  add  meg nekik  ma  mindennapi kenyerüket,  s  megértésünkön
   keresztül adj nekik szeretetet, békességet és örömet.