[Evangelium] 2008-07-07

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2008. Júl. 7., H, 05:10:04 CEST

   2008. július 7. - Hétfő

   Amikor Jézus Kafarnaumban  tanított, egy elöljáró  lépett hozzá,  leborult
   előtte, és így kérlelte: "Uram, a leányom most halt meg. De jöjj, tedd  rá
   kezedet, és  életre kel."  Erre Jézus  fölkelt, és  tanítványaival  együtt
   elment vele.
   Közben egy  asszony, aki  tizenkét éve  vérfolyásban szenvedett,  hátulról
   Jézus  közelébe  férkőzött,  és  megérintette  ruhájának  szegélyét.   Azt
   gondolta magában: "Ha csak a ruháját érintem is, meggyógyulok." Jézus erre
   megfordult, ránézett, és így szólt: "Bízzál, leányom! Hited  meggyógyított
   téged." Attól az órától fogva egészséges lett az asszony.
   Amikor Jézus az elöljáró házába ért,  és látta a fuvolásokat meg a  lármás
   tömeget, rájuk  szólt: "Távozzatok,  hiszen  nem halt  meg a  leány,  csak
   alszik!" Azok kinevették. Miután  eltávolították a tömeget, Jézus  bement,
   megfogta a leány kezét,  és az életre kelt.  Ennek híre elterjedt azon  az
   egész vidéken.

   A kafarnaumi elöljáró (Márk evangéliuma szerint: Jairus nevű férfi) halott
   lányának feltámasztása kiemelkedik Jézus csodáinak sorából, ugyanúgy, mint
   a naimi ifjú  és Lázár  feltámasztása is. Amikor  Jézus betegeket  gyógyít
   meg, akkor  egy  új élet  lehetőségével  ajándékozza meg  őket.  Ennek  az
   Istentől kapott  új  életnek a  lehetősége  még inkább  előtérbe  kerül  a
   halottfeltámasztások esetében. Itt ugyanis nem csak meggyengült  valakiben
   az  életerő,  hanem  teljesen  kihunyt.  Emberi  tapasztalat  szerint   az
   elhunytakat nem lehet visszahozni az életbe. Ha az elöljárónak is  ugyanez
   a tapasztalata,  akkor  mit  remélhetett? Miért  bizakodott?  Kérése  azon
   hitének  bizonyítéka,   hogy  az   emberi  tapasztalatokat   Isten   képes
   felülmúlni. Hitével  tehát már  egy lépést  tett a  csoda felé.  Vajon  én
   merek-e Jézustól hittel rendkívüli dolgokat kérni?

   Mennyei Atyám! Te teremtettél engem és jóságodban kijelölted életem  útját
   is, hogy azon járva érjem  el örök üdvösségemet. Engedd felismernem,  hogy
   milyen terveid vannak velem, mutasd meg nekem hivatásomat. Mutasd meg, hol
   tudnám a legjobban  használni erőimet,  s hol tudnálak  téged a  legjobban
   szolgálni.  Engedd,   hogy  jól   válasszam  meg   hivatásomat,   alaposan
   elsajátítsam és megfelelően  teljesítsem abban  feladatomat. Engedd,  hogy
   egész életem téged dicsőítsen. Ámen.

   Papi élményeim a Zala-völgyben (27.)
   Az elmúlt hét  az irodalom  jegyében telt.  A műfaj  alsó kategóriáját  az
   építőipari  anekdoták  jelentették.  Témájuk   a  véletlen  vagy   sokszor
   szándékos károkozás, a silány módon elvégzett munka, a megrendelővel  való
   kiszúrás. Természetesen  sok  történetet lehetne  mondani  a  becsületesen
   elvégzett munkákról, de ezek nem tartoznak az építőipari anekdotakincshez.
   Volt szerencsém végighallgatni egy szerelő siralmait, amihez képest Tiborc
   panasza a Bánk bánban  ujjongó örömódának tűnt. A  másik munkás számára  a
   jönni  vagy  nem  jönni,  dolgozni  vagy  nem  dolgozni  nagyobb  dilemmát
   jelentett,  mint  Hamletnek  a  lenni  vagy  nem  lenni.  Egy  harmadiknak
   elárultam, hogy  melyik lesz  a könyvtárszoba.  Hosszasan  elgondolkodott,
   hogy az meg minek. A munkásember könyvtári gondolatainak  összehasonlítása
   Vörösmarty  Mihály:  Gondolatok  a  könyvtárban  című  költeményével  akár
   érettségi  tétel  is  lehetne  jövőre.  Én  közben  arra  sóvárgok,   hogy
   elmondhassam Madách Imrével: Be van fejezve a nagy mű, igen. A gép  forog,
   az alkotó pihen. De ez még messze van.
   István atya

   Szkladányi Annamária festőművész  jóvoltából két ajándék  festmény vár  az
   adakozókra. Méretük  43x57  cm. Értékük  25-30  ezer Ft  darabonként.  Itt
   megtekinthetők: [1]Templom búzamezővel
   [2]Kápolna patakparton
   Licitálni tehát  nem  lehet rájuk,  hanem  mindkettő ajándék.  Az  egyiket
   véletlenszerűen kisorsolom azok  között, akik  a következő  két hét  során
   (július 15-ig) legalább 2 ezer forintot adakoznak plébániánk felújítására,
   a másik pedig azé lesz, aki ez idő alatt a legtöbbet adta.
   Felajánlott támogatást  átutalással a  következő számlára  lehet  küldeni:
   Számlatulajdonos:   Zalalövői   Plébánia   Számlaszám:   75500313-10030493
   Külföldről: IBAN (nemzetközi számlaszám): HU29  75500313-10030493-00000000
   BIC kód: TAKBHUHB
   Vagy  a  következő  címre  lehet  küldeni  postai  utalvánnyal:  Zalalövői
   Plébánia 8999 Zalalövő, Szabadság tér 6.