[Evangelium] 2008-07-04

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2008. Júl. 4., P, 05:10:04 CEST

   2008. július 4. - Péntek

   Abban az időben: Amint Jézus továbbhaladt,  látott egy Máté nevű embert  a
   vámnál ülni. Így szólt  hozzá: "Kövess engem!" Az  felállt és követte  őt.
   Később, amikor  Jézus Máté  házában vendégeskedett,  eljött sok  vámos  és
   bűnös, és helyet foglaltak az asztalnál Jézussal és tanítványaival együtt.
   Meglátták ezt a farizeusok és megkérdezték tanítványait: "Miért eszik a ti
   Mesteretek vámosokkal  és  bűnösökkel?"  Jézus  meghallotta  ezt,  és  így
   válaszolt: "Nem  az egészségeseknek  kell az  orvos, hanem  a  betegeknek.
   Menjetek csak, és tanuljátok meg,  mit jelent ez: Irgalmasságot akarok  és
   nem áldozatot! Nem  azért jöttem, hogy  az igazakat hívjam,  hanem hogy  a
   bűnösöket."

   Talán még Jézus tanítványai is  meglepődtek azon, hogy egy mindenki  által
   megvetett, az elnyomó  római hatalmat kiszolgáló  vámost hív meg  mesterük
   követésére. Talán  egy pillanatra  még ők  is megfeledkeztek  arról,  hogy
   honnan, milyen életből  szólította ki őket  az Úr, s  nem gondoltak  arra,
   hogy ők  maguk  is  éppúgy  bűnösök,  mint  Máté.  Ezek  után  persze  nem
   csodálkozunk azon, hogy a farizeusok megütköztek amiatt, hogy Jézus betért
   étkezni egy bűnös embernek a házába.
   A történet  azt bizonyítja,  hogy Jézus  senkit sem  zár ki  barátságából.
   Minket  meghív,   s   legfőképpen  mindenkinek   felkínálja   a   megtérés
   lehetőségét. Minden bűnösnek kész megbocsátani, hiszen Isten  irgalmassága
   minden ember felé kiárad.  Engedem-e, hogy ez a  megbocsátó irgalom az  én
   életemet is megváltoztassa?

   Istenem, Uram! Sokat vétkeztem,  és megérdemeltem igazságos  büntetésedet.
   Légy kegyelmes nekem, bűnösnek! Isten, Fiad értem halt meg a kereszten,  s
   én hálátlansággal  fizettem  szeretetedért. Teljes  szívemből  bánom  ezt.
   Jóságos  mennyei  Atyám,  Te  végtelenül  jó  vagy,  én  pedig  vétkeimmel
   megszomorítottalak  és   megharagítottalak.  Bánom   egész  lelkemből   és
   megfogadom, hogy megjavulok és többé nem vétkezem. Segíts kegyelmeddel!