[Evangelium] 2008-06-28

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2008. Jún. 28., Szo, 05:10:02 CEST

   2008. június 28. - Szombat

   Abban az időben,  amikor Jézus bement  Kafarnaumba, egy (pogány)  százados
   járult eléje,  és  így szólt:  "Uram,  szolgám bénán  fekszik  otthon,  és
   szörnyen kínlódik."  Jézus  így felelt:  "Megyek  és meggyógyítom  őt."  A
   százados ezt válaszolta:  "Uram, nem vagyok  méltó, hogy hajlékomba  jöjj,
   hanem csak egy  szóval mondd, és  meggyógyul az én  szolgám. Jómagam,  bár
   alárendelt  ember  vagyok,  katonáknak  parancsolok.  Ha  azt  mondom   az
   egyiknek: Menj! -  elmegy; a másiknak:  Jöjj ide! -  akkor hozzám jön;  és
   szolgámnak: Tedd ezt! - és megteszi."
   Amikor Jézus  ezt  hallotta,  elcsodálkozott,  és  így  szólt  kísérőihez:
   "Bizony, mondom  nektek, ekkora  hitet  senkinél sem  találtam  Izraelben.
   Ezért azt mondom nektek: Sokan jönnek majd napkeletről és napnyugatról, és
   asztalhoz telepednek Ábrahám, Izsák és Jákob mellé a mennyek országában, a
   választott nép fiait pedig kivetik a külső sötétségre. Ott sírnak majd, és
   fájdalmukban csikorgatják fogukat." A századosnak pedig azt mondta  Jézus:
   "Menj, és legyen úgy, amint hitted." És meggyógyult a szolga még abban  az
   órában.
   Ezután Jézus Péter  házába ment.  Látta, hogy annak  anyósa lázas  betegen
   fekszik. Megérintette  kezét, mire  a láz  elhagyta őt.  Fel is  kelt,  és
   szolgált  neki.  Amikor  beesteledett,  sok,  ördögtől-megszállott  embert
   vittek Jézushoz.  Szavával kiűzte  a gonosz  lelkeket, és  minden  beteget
   meggyógyított,   hogy    beteljesedjék   Izajás    próféta    jövendölése:
   "Gyengeségeinket magára vette, és betegségeinket ő hordozta."

   A   nem   hívő   ember   természetes   magyarázatot   keres   a    számára
   megmagyarázhatatlan  jelenségekre.  Azért  teszi  ezt,  mert  nem   akarja
   elfogadni,  hogy  Isten  időnként   beavatkozik  az  emberek  sorsába   és
   rendkívüli dolgokat  tesz.  Sok  mai  ember  -  miközben  mindenféle  buta
   horoszkópot elhisz  - továbbra  is ragaszkodik  saját hitetlenségéhez.  Az
   evangéliumi leírásokból kiderül, hogy  az emberek egykor hittel  fordultak
   Jézushoz, s cselekedetei sok emberben hitet ébresztettek. Úgy tűnik,  hogy
   napjainkban a  tudomány mindenhatóságában  és az  emberi értelem  erejében
   "hívők" csodák által nem jutnak el az istenhitre, nem ébred bennük hit.  A
   hit megalapozására és  ébresztésére talán most  kevésbé alkalmas vagy  nem
   elegendő a csoda. De talán közelebb visznek Jézus személyéhez, aki minként
   egykor  megváltoztatta   a   betegek   életét,  ugyanúgy   ma   is   képes
   megváltoztatni életünket.

   Minden szerzett bölcsességem, okosságom, lelki vidámságom lehull rólam, és
   nem tudok  mást  tenni, mint  imádságban  ahhoz menekülni,  akiben  akkora
   irgalom volt,  hogy  Isten  létére  meztelen  földi  gyermekként  jött  el
   hozzánk. Amikor  megszabadultam  a  külvilágtól  és  minden  idegenségtől,
   boldogan térdeltem  színe előtt,  és az  alázat és  a bánat  édes  könnyét
   onthattam, akkor éreztem, hogy új,  kimondhatatlan áldás egész árja  áradt
   rám, s a hosszú sötétség után újra  világosság gyúlt bennem: Ő az Úr,  aki
   mindig  közel  van  hozzánk,  örömben  és  balsorsban.  Nem  értelmetlenül
   kerültünk a  világba, itt  kell megérnünk  egy másik  világ számára.  Nagy
   bűneimnek teljes tudatában  vagyok, mégis  bizalom tölt  el, mivel  tudom,
   hogy Isten az örök szeretet és kegyelem, s hogy Megváltóm él, s híveit  az
   Örökkévaló és az Igazságos kegyelmében részesíti.
   Carl Ritter

   Tanúim lesztek
   Magyar Katolikus Ifjúsági napok - Eger 2008. július 17-20.
   A sydney-i Világifjúsági találkozóval  párhuzamosan a magyar püspök  atyák
   Egerbe várják a  nagy távolságot önerejükből  és támogató híján  leküzdeni
   nem tudó fiatalokat!
   A Magyar Sydney sok érdekes, lelki feltöltődést kínáló programmal várja  a
   fiatalokat Egerbe 2008. júliusában.
   Bővebb információ és jelentkezés: www.eger2008.hu