[Evangelium] 2008-06-16

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2008. Jún. 16., H, 05:10:03 CEST

   2008. június 16. - Hétfő

   Jézus a hegyi  beszédben így  szólt tanítványaihoz:  "Hallottátok, hogy  a
   régieknek ezt mondták: Szemet szemért,  fogat fogért. Én pedig azt  mondom
   nektek: Ne szálljatok szembe a gonosszal,  hanem ha valaki arcul üt  téged
   jobb felől, tartsd oda neki a bal  arcodat. Aki perbe fog, hogy elvegye  a
   ruhádat, annak add  oda a  köntösödet is.  És ha  valaki egy  mérföldnyire
   kényszerít, menj  vele kétannyira.  Adj annak,  aki kér,  és aki  kölcsönt
   akar, el ne fordulj tőle."

   Jézus új törvényt ad tanítványainak az új élethez. Ennek egyik alapeleme a
   teljes erőszakmentesség. Bár az egyenlőség  elve alapján a régi  törvények
   megengedték a másik bántalmazását ugyanolyan mértékben, a szeretet  jézusi
   parancsa  ezt  nem   engedi  meg.  A   szóbeli  sértéseket,  a   tettleges
   bántalmazásokat és az üldözéseket a keresztény ember elviseli, miként maga
   az Úr sem ütött vissza, amikor őt bántalmazták. A másikban lévő rosszat és
   erőszakot ugyanis  csak  azzal vagyunk  képesek  legyőzni ha  nem  nyúlunk
   hasonló eszközökhöz.  Jézus  keresztúti szenvedései  segítsenek  minket  a
   mindvégig kitartó türelemben, megbocsátásban és szeretetben!

   Mit használnak, én Istenem és  üdvösségem, a jóságos cselekedetek a  végig
   való megmaradásnak ajándéka nélkül?  Mihaszna a szerencsés  hajónjárásnak,
   ha a  révparton elmerül  a  hajó? Vagy  mi  haszna a  szántás-vetésnek  és
   szépen-kelésnek, ha  aratás idején  elvész a  gabona? Semminemű  tökéletes
   élet, semmi jóságos erkölcs nem  juthat a boldogságnak nyugalmára a  végig
   való  megmaradás  nélkül,  mert  Te,  igaz  Isten,  mindeneket  abban   az
   állapotban ítélsz, melyben halála óráján találod, és amely felé dűl a  fa,
   ott marad örökké.
   Azért ezt  a drága  ajándékot, melyet  csak Te  adhatsz egyedül,  Irgalmas
   Úristen, öntsd a  te méltatlan  szolgád lelkébe: hogy  semmi háborúság  és
   kísértet, semmi  fáradság  és kárvallás,  semmi  öröm és  vigasság,  semmi
   gyönyörűség és szomorúság el ne szakasszon  engem a te szerelmedtől és  az
   istenes  élettől,  a  te  szerelmes  szent  Fiadnak,  a  mi  Urunk   Jézus
   Krisztusnak drága szent vére hullásáért.
   Pázmány Péter

   Papi élményeim a Zala-völgyben (24.)
   A hét az átállások jegyében telt. Az iskolaidőről egészen könnyen átálltam
   a nyári munkarendre. A szokásosnál a hittanórákkal kevesebb a feladat,  de
   jól is  jött a  felszabaduló  idő, mert  így személyesen  tudok  mindennek
   utánajárni az építkezéssel kapcsolatban.
   Sok év után a  mobiltelefonom végleg megadta magát.  Az utóbbi időben  már
   érintő-hátlaposként működött.  Ha  kicsit határozottabban  nyúltam  hozzá,
   azonnal kikapcsolt. Az átállás az új telefonra már nem ment olyan könnyen.
   Két napig fel sem  vettem, mert nem tudtam,  hogy az enyém szól.  Időnként
   hallottam valami hangjelzést, gyanítottam is, hogy a telefon lehet, de nem
   foglalkoztam vele. Az elmúlt években annyira hozzászoktam a hangjelzéshez,
   hogy más  hangra  nem  is reagáltam.  Két  nap  múlva jöttem  rá,  hogy  a
   csengőhang nem került át az újra. Igencsak elszomorodtam emiatt. A  '60-as
   évek filmjének, a Cherbourgi  esernyőknek a zenéje  volt a dallam,  amitől
   fájó szívvel kellett  búcsút vennem.  A fiatalok  a problémáról  értesülve
   mindjárt meg  is  keresték  a zenét  az  interneten,  amit  jótanácsaiknak
   köszönhetően sikerült  belevarázsolni a  telefonba. Így  most felveszem  a
   telefont, csak kicsit sokára, hogy hallgathassam a zenét.
   Ezeknél persze volt komolyabb átállás is, amit elméletileg nem lett  volna
   szabad észrevennetek, de mégis érzékeltétek. Levelezőlistánk új  szerverre
   került át. Az átállás nem ment simán.  Ez volt az oka annak, hogy egy  nap
   nem vagy csak késve ment ki  az e-vangélium. Remélem, hogy azóta  mindenki
   megkapja. Az átállás óta  a freemail sok esetben  a spam-ek közé teszi  az
   e-vangéliumot.  Kérlek  benneteket,  hogy  szóljatok  freemailt   használó
   ismerőseiteknek,  hogy   ott   keressék,   és   jó   volna   ha   jeleznék
   szolgáltatójuknak, hogy ez valójában nem levélszemét. Talán pár nap  alatt
   helyreáll a rend.
   Ma, azaz hétfőn van pappá szentelésem 14. évfordulója. Ha van időtök,  egy
   ima erejéig csatlakozzatok hálaadásomhoz.
   A héten beépítésre kerülnek a  plébánia emeletén az ablakok. Nagyon  várom
   már, hogy legalább az  a szint legyen kész,  s végre normális  körülmények
   között tudjak lakni. A földszinti  rész majd lassabban fog menni,  ahogyan
   anyagi lehetőségeink  engedik. A  múlt héten  árverésre bocsátott  Balaskó
   Árpád  festmény  (Szaknyéri  harangláb   virágzó  körtefákkal)  140   ezer
   forintért talált gazdára. Jól jön az építkezéshez.
   E héten pedig a festőművész feleségének, Balaskóné Szkladányi Annamáriának
   a  Tékozló  fiú  hazatér  (2008.)  című,  most  készült  festménye   kerül
   árverésre.  A  festmény   megvásárlásával  szintén   a  felújítást   lehet
   támogatni.  Méret:  54x44  cm.   Kikiáltási  ár:  25   000.-  Ft.  A   kép
   megtekinthető itt: [1]A tékozló fiú hazatér
   Licitálni úgy  lehet, hogy  az ajánlatokat,  kérem, küldjétek  el nekem  a
   his at katolikus.hu  címemre.  Az   árverezés  szombaton  zárul.   Reggelente
   megírom, hogy  hol tart  a  licit. Azoknak,  akik legalább  egy  ajánlatot
   tettek, napközben is küldök értesítést az állásról.
   Köszönöm a plébánia felújítására küldött támogatásokat, különösen azoknak,
   akiknek elérhetőségük hiányában nem  tudtam személyre szóló levélben  vagy
   e-mailben köszönetet mondani adományukért.

   Felajánlott támogatást  átutalással a  következő számlára  lehet  küldeni:
   Számlatulajdonos:   Zalalövői   Plébánia   Számlaszám:   75500313-10030493
   Külföldről: IBAN (nemzetközi számlaszám): HU29  75500313-10030493-00000000
   BIC kód: TAKBHUHB
   Vagy  a  következő  címre  lehet  küldeni  postai  utalvánnyal:  Zalalövői
   Plébánia 8999 Zalalövő, Szabadság tér 6.