[Evangelium] 2008-06-14

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2008. Jún. 14., Szo, 05:10:03 CEST

   2008. június 14. - Szombat

   Amikor Jézus egy alkalommal a  templomban tanított, ezt a kérdést  vetette
   fel: "Hogyan  mondhatják az  írástudók,  hogy a  Messiás Dávidnak  a  fia?
   Hiszen maga Dávid mondja a Szentlélek által: Így szól az Úr az én Uramhoz:
   "Jobbom felől  foglalj helyet,  míg lábaid  alá vetem  ellenségeidet."  Ha
   tehát maga Dávid a Messiást Urának nevezi, akkor hogyan lehet az ő fia?" A
   nagy népsokaság szívesen hallgatta Jézust.

   A gyógyulásra váró betegek, köztük például a vakok, több esetben is  Dávid
   fiának nevezik Jézust. A megszólítással arra utalnak, hogy hisznek  abban,
   hogy a csodás gyógyításokra  képes tanító a  Messiás. E hitük  jutalmaként
   Jézus  csodát  tesz.  Ők  tehát   felismerik  a  messiási  idők  jelét   a
   gyógyulásokban, nem úgy, mint az  írástudók. Az ő gondolkodásukba nem  fér
   bele az, hogy  Jézus isteni erővel,  a mennyei Atya  küldötteként képes  e
   csodák végrehajtására. Hitetlenségük olyan  akadály, amely nem viszi  őket
   közelebb ahhoz,  hogy  Jézusban  felismerjék  azt  a  személyt,  akiről  a
   messiási jövendölések szóltak.

   Uram, úgy legyen, ahogyan Te akarod;
   úgy akarok járni, ahogyan Te akarod,
   de segíts megértenem akaratodat!
   Uram, akkor van itt az ideje, amikor Te akarod,
   és én készen vagyok, amikor Te akarod,
   ma és mindörökké!
   Uram, elfogadom, amit Te kívánsz,
   és az a nyereség nekem, amit Te kívánsz,
   elég annyi, hogy én a tied vagyok!
   Uram, azért jó így, mert Te akarod,
   s azért nem félek, mert Te akarod!
   Szívem a te kezedben nyugszik!
   Rupert Mayer

   Kedves barátaim!
   Tegnap este  egy  fiatal  listatag  azzal  keresett  meg  telefonon,  hogy
   születendő  gyermekénél  súlyos  rendellenességeket  állapítottak  meg  az
   orvosok, s  emiatt  most  komoly  döntés  előtt  áll:  megszüli  vagy  nem
   gyermekét. Imáinkat kéri a döntés meghozatalához.
   István atya