[Evangelium] 2008-06-13

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2008. Jún. 13., P, 08:05:59 CEST

   2008. június 13. - Péntek, Páduai Szent Antal

   Jézus  a  hegyi  beszédben   így  szólt  tanítványaihoz:  "Hallottátok   a
   parancsot: Ne törj házasságot! Én pedig azt mondom nektek, hogy aki  bűnös
   vággyal asszonyra néz, szívében már vétkezett vele. Ha a jobb szemed bűnre
   visz, vájd ki, és vesd el magadtól. Jobb neked, ha elvész egy  testrészed,
   minthogy egész tested a kárhozatra kerüljön.  Ha a jobb kezed visz  bűnbe,
   vágd le azt, és vesd el magadtól. Mert jobb neked, ha egy testrészed  vész
   el, minthogy egész  tested a  kárhozatra jusson.  És ezt  is mondták:  Aki
   elküldi feleségét, adjon  neki válólevelet.  Én pedig  azt mondom  nektek,
   hogy aki elküldi  feleségét - kivéve  hűtlenség esetét -,  okot ad neki  a
   házasságtörésre, és aki az elbocsátott nőt veszi feleségül, házasságtörést
   követ el."

   Jézus a túlzás eszközét alkalmazza mai evangéliumban hallott  mondásainál,
   hogy kizökkentse  hallgatóit  megszokott gondolkodásukból.  Arra  szeretné
   felhívni a  figyelmet,  hogy  az  üdvösség  mindennél  fontosabb.  Lelkünk
   üdvössége  érdekében  mindentől  érdemes  megszabadulnunk,  ami  akadályoz
   bennünket és  minden lelki  eszközzel élnünk  kell, ami  az üdvösség  felé
   segít minket. Isten felkínálja számunkra az örök élet nagy lehetőségét, de
   akaratunk ellenére  nem kényszeríti  ránk.  Megmutatja nekünk  Fia,  Jézus
   által az  utat,  amelyet  eljuthatunk hozzá.  Megteszek-e  mindent  lelkem
   üdvössége érdekében?

   Atyám, reád bízom magamat,
   tégy velem, amit akarsz!
   Bármit teszel is velem, köszönöm neked.
   Kész vagyok mindenre, elfogadok mindent.
   Csak teljesedjék akaratod rajtam
   és minden teremtményeden,
   semmi másra nem vágyom, Istenem!
   Charles de Foucauld