[Evangelium] 2008-06-07

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Jún. 7., Szo, 05:10:02 CEST

   2008. június 7. - Szombat

   Egy alkalommal, amikor Jézus tanított, ezt mondta a tömegnek: "Óvakodjatok
   az írástudóktól, akik  szívesen járnak hosszú  köntösben, és szeretik,  ha
   nyilvános tereken köszöntik őket. Örömest elfoglalják a zsinagógában és  a
   lakomákon a  főhelyeket.  Felélik az  özvegyek  házát, és  közben  színleg
   nagyokat imádkoznak. Ezért keményebb ítélet vár rájuk."
   Ezután leült szemben a templompersellyel,  és figyelte, hogy a nép  hogyan
   dobja a pénzt  a perselybe.  Sok gazdag sokat  dobott be.  De egy  szegény
   özvegyasszony is odajött, és csak két fillért dobott be.
   Erre Jézus magához  hívta tanítványait,  és így  szólt hozzájuk:  "Bizony,
   mondom nektek,  ez a  szegény özvegy  többet adott  mindenkinél, aki  csak
   dobott a perselybe. Mert  ők a feleslegükből  adakoztak, ez pedig  mindent
   odaadott, amije csak volt, egész vagyonát."

   Vajon miért értékelte oly nagyra Jézus a szegény özvegy csekély adományát?
   Miért  ér  az  többet,  mint  mások  nagy  adománya?  Mi  áll  az  asszony
   magatartása mögött? Jézus megérti, hogy az özvegy az adakozással  teljesen
   Istenre bízza magát. Az isteni  gondviselésben való hit nem marad  számára
   elmélet, hanem kevéske vagyonának odaadásával valóban Isten jóságára bízza
   életét. Férje halála után teljesen egyedül marad, s valószínűleg  gyermeke
   sincs,  akire  számíthatna.  E   kilátástalan  helyzetben  egyedül   Isten
   gondviselő szeretetében bízhat.
   Én mivel fejezem ki, hogy kész vagyok egész életemet Isten kezébe tenni?

   Köszönöm Teremtőm, hogy embernek születhettem erre a világra, amely  telve
   van csodával. Köszönök minden új napot, minden új lehetőséget, köszönöm  a
   munkakedvet és  hogy mozogni  tudok,  hogy találkozhatom  más  emberekkel.
   Köszönöm az egyedüllétet  és a  pihenést, a  virradatot és  az alkonyt,  a
   nyílt horizontot.  Itt állok,  kezeim telve  vannak ajándékaiddal,  segíts
   nekem, hadd osszam meg önmagamat másokkal.