[Evangelium] 2008-06-06

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Jún. 6., P, 05:10:02 CEST

   2008. június 6. - Péntek

   Amikor Jézus egy alkalommal a  templomban tanított, ezt a kérdést  vetette
   fel: "Hogyan  mondhatják az  írástudók,  hogy a  Messiás Dávidnak  a  fia?
   Hiszen maga Dávid mondja a Szentlélek által: Így szól az Úr az én Uramhoz:
   Jobbom felől foglalj helyet, míg lábaid alá vetem ellenségeidet. Ha  tehát
   maga Dávid a Messiást Urának nevezi, akkor hogyan lehet az ő fia?" A  nagy
   népsokaság szívesen hallgatta Jézust.

   Az elméleti  tudásukkal  kérkedő  és  a  törvények  ismeretében  önmagukat
   jártasnak tartó írástudóknak Jézus a saját fegyverükkel vág vissza.  Vajon
   tényleg annyira  jól ismerik  a törvényeket  és Írásokat,  mint  amennyire
   gondolják? Vajon helyesen  tudják a szövegeket  értelmezni és  alkalmazni?
   Jézus úgy jelenik meg  a nép előtt, mint  aki új szemszögből értelmezi  az
   ószövetségi törvényeket. Az írástudókkal  ellentétben az isteni  parancsok
   lényegére  és  eredeti  szándékára   világít  rá.  Eddig  amiatt   bírálta
   ellenfeleit, hogy  nem valósítják  meg, hanem  csak elméletben  ismerik  a
   parancsokat, most pedig arra  mutat rá, hogy valójában  nem is ismerik  az
   írások mögött meghúzódó isteni szándékot sem.
   Én hogyan hallgatom Jézus szavát? S megvalósítom-e a hallottakat?

   Szent Atyánk, az  élet és a  szeretet kiapadhatatlan forrása,  aki az  élő
   emberben  kinyilatkoztatod  dicsőséged  ragyogását,  és  szívébe  helyezed
   hívásod csíráját, ne engedd, hogy a mi hanyagságunk miatt megtörténhessen,
   hogy valaki nem veszi észre vagy elveszíti ezt az ajándékot, hanem  járjon
   mindenki teljes  önzetlenséggel  azon az  úton,  amelyen a  Te  szereteted
   megvalósul.
   II. János Pál pápa