[Evangelium] 2008-06-03

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Jún. 3., K, 05:10:03 CEST

   2008. június 3. - Kedd

   Egyszer néhány farizeust  és Heródes-párti embert  küldtek Jézushoz,  hogy
   szaván fogják  őt.  Azok  odamentek  hozzá,  és  megszólították:  "Mester,
   tudjuk, hogy  igazmondó vagy.  Nem befolyásol  a mások  véleménye, és  nem
   nézed az emberek  személyét, hanem  az igazsághoz híven  tanítod az  Isten
   útját. Szabad-e adót fizetni  a császárnak, vagy  nem? Fizessünk, vagy  ne
   fizessünk?" Jézus  azonban  átlátott  álnokságukon, és  ezért  így  szólt:
   "Miért akartok tőrbe csalni? Hozzatok  ide egy dénárt, hadd lássam!"  Erre
   odavittek egyet. Ő pedig megkérdezte tőlük: "Kinek a képe és felirata ez?"
   Azok ezt felelték: "A császáré."  Jézus pedig így folytatta: "Adjátok  meg
   tehát a császárnak, ami a császáré,  és az Istennek, ami az Istené!"  Azok
   igen elcsodálkoztak (Jézus feleletén).

   Az  evangéliumban  szereplő  farizeusok   nagyon  jó  véleménnyel   vannak
   Jézusról. Igazmondónak tartják,  s tudják,  hogy az  igazságra tanítja  az
   embereket. Legalábbis ezt  mondják szavaikkal.  Kérdés azonban  számunkra,
   hogy csak álságos módon szembedicsérik vagy valóban így is gondolják? Mert
   ha tényleg ez a  véleményük, akkor ők miért  nem hallgatnak Jézusra?  Maga
   Jézus is átlát a  csapdán. Érzi, hogy a  dicséret mögött álnokság  húzódik
   meg, s az a szándék, hogy  belekössenek szavaiba. A ravasz kérdésre  ezért
   úgy válaszol, hogy ne essen bele a csapdába.
   Az Úr  az én  szándékaimat  is jól  ismeri.  Nem elegendő,  ha  elméletben
   ismerem tanítását, hanem a gyakorlatban is úgy kell élnem, ahogyan ő kéri.

   Kérlek Téged, Jézus Krisztusom, legyen  a Te szenvedésed az én  erősségem,
   mely véd, őriz,  oltalmaz az élet  nehézségeiben. Vérednek hullása  legyen
   vétkem  lemosója,  halálod  legyen  örök  dicsőségem,  feltámadásod  pedig
   táplálja bennem a reményt, hogy én is az örök boldogság részese leszek, ki
   élsz és uralkodol mindörökkön örökké. Ámen.