[Evangelium] 2008-05-30

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Május. 30., P, 05:10:02 CEST

   2008. május 30. - Péntek, Jézus Szentséges Szíve

   Abban az  időben  Jézus megszólalt,  és  ezt mondta:  Magasztallak  téged,
   Atyám, ég és föld Ura, mert elrejtetted mindezt a bölcsek és okosak  elől,
   és kinyilatkoztattad a kicsinyeknek! Igen,  Atyám, így tetszett ez  neked!
   Az én Atyám mindent átadott nekem, és nem ismeri a Fiút senki más, csak az
   Atya, s az Atyát  sem ismeri más, csak  a Fiú, és akinek  a Fiú ki  akarja
   nyilatkoztatni. Jöjjetek  hozzám  mindnyájan, akik  fáradtak  vagytok,  és
   terhek alatt görnyedtek: én felüdítlek titeket! Vegyétek magatokra igámat,
   és tanuljatok  tőlem,  mert  én  szelíd vagyok  és  alázatos  szívű  -  és
   nyugalmat talál lelketek. Mert az én igám édes, s az én terhem könnyű.

   II. János  Pál pápa  rendelkezése szerint  Jézus Szívének  ünnepe a  papok
   megszentelődésének a napja minden esztendőben. Ez a kezdeményezés  azonban
   nem azt  jelenti, hogy  az  életszentségre való  törekvés csupán  a  papok
   feladata volna. Minden  keresztény embernek arra  kell ugyanis  törekedni,
   hogy Istennek tetsző,  szent életet éljen.  A megszentelődés  mindannyiunk
   számára azt jelenti,  hogy egyre jobban  Krisztushoz alakítjuk  életünket,
   azaz magunkra  vesszük az  ő "igáját".  Ez nem  külső hasonlóságot  jelent
   elsősorban, hanem  azt  hogy  szívünk minden  érzésével  olyan  szeretetre
   törekszünk, amellyel Ő szeretett minket.

   Változtasd meg a szíved...
   Ha szívünk nem változik, nem térhetünk meg.
   Az elköltözés, elmenekülés nem válasz;
   a munkahely-változtatás sem az;
   a szív átváltozása az igazi.
   Hogyan változtassunk hát?