[Evangelium] 2008-05-29

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Május. 29., Cs, 05:10:03 CEST

   2008. május 29. - Csütörtök

   Tanítványaival Jézus Jerikóba  érkezett. Amikor tanítványainak  és a  nagy
   tömegnek a  kíséretében  elhagyta Jerikót,  egy  vak koldus,  Timeus  fia,
   Bartimeus ott ült az  útszélen. Hallva, hogy  a názáreti Jézus  közeledik,
   elkezdett kiáltozni: "Jézus, Dávid fia, könyörülj rajtam!" Többen  szóltak
   neki, hogy  hallgasson,  de ő  annál  hangosabban kiáltotta:  "Dávid  fia,
   könyörülj rajtam!
   Jézus  megállt,  és  így  szólt:  "Hívjátok  ide!"  Odaszóltak  a  vaknak:
   "Bátorság! Gyere, téged  hív!" Az eldobta  köntösét, felugrott és  odament
   Jézushoz. Jézus megkérdezte:  "Mit akarsz,  mit tegyek veled?"  A vak  ezt
   Felelte: "Mester, hogy lássak." Jézus erre így szólt hozzá: "Menj, a hited
   megmentett téged." Az pedig nyomban visszanyerte látását, és követte őt az
   úton.

   A jerikói vak Jézus segítségét kéri,  s minden bizonnyal hisz abban,  hogy
   az Úr  segít  majd  rajta.  Úgy  tűnik,  hogy  azokban,  akik  csendre  és
   hallgatásra intik, nincs sem együttérzés a  beteg iránt, s talán hit  sem,
   hogy  Jézus   csodát  tud   tenni  ezzel   az  emberrel.   Oktalanságukban
   akadályozzák a gyógyulni vágyó embert, akinek ez élete nagy esélye. Ő  fel
   is ismeri a lehetőséget, ezért nem hagyja, hogy elhallgattassák, hanem még
   hangosabban kiált,  hogy  Jézus  meghallja  segélykiáltását.  Mivel  Dávid
   fiának, azaz Messiásnak szólítja Jézust, ezért Ő azonnal felismeri  hitét.
   A csoda  megváltoztatja életét.  Megszabadul testi  betegségétől és  Jézus
   követője lesz.

   Mikor nyugtalan voltam, csillapítottad gyötrelmeimet.
   Mikor fáradt voltam, Te adtál pihenést.
   Mikor egyedül voltam, szeretetet hoztál.
   Mikor beteg voltam, gondoskodtál rólam.
   Mikor megsértettek, Te segítettél.
   Mikor idősödtem, mosolyt varázsoltál arcomra.
   Mikor gondjaim voltak, megosztottam veled és segítettél.
   Mikor boldog voltam, örömömben is részt vettél.
   Boldog Kalkuttai Teréz