[Evangelium] 2008-05-28

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Május. 28., Sze, 05:10:02 CEST

   2008. május 28. - Szerda

   Abban az időben: Jézus és a tanítványok úton voltak Jeruzsálem felé. Jézus
   elöl ment, a tanítványok  pedig aggódva követték  őt. Jézus ismét  magához
   hívta a tizenkettőt,  és arról kezdett  nekik beszélni, hogy  mi vár  reá.
   "Íme, felmegyünk Jeruzsálembe,  és az  Emberfiát átadják  a főpapoknak  és
   írástudóknak. Halálra  ítélik,  kiszolgáltatják  a  pogányoknak,  és  azok
   kicsúfolják,  leköpdösik,   megostorozzák  és   megölik.  De   harmadnapra
   feltámad." Akkor Zebedeus fiai, Jakab és János, odamentek Jézushoz, és ezt
   mondták neki: Mester,  szeretnénk, ha  megtennéd nekünk,  amit kérünk!"  Ő
   megkérdezte: "Mit kívántok,  mit tegyek  nektek?" Ezt  Felelték: "Add  meg
   nekünk, hogy egyikünk  a jobbodon,  másikunk a  bal oldaladon  üljön a  te
   dicsőségedben."
   Jézus így válaszolt: "Nem tudjátok, mit kértek! Tudtok-e inni a kehelyből,
   amelyből én  iszom,  vagy  meg tudtok-e  keresztelkedni  a  keresztséggel,
   amellyel én megkeresztelkedem?"  Azt felelték: "Meg  tudjuk tenni!"  Jézus
   így folytatta: "A  kehelyből, amelyből én  iszom, ti is  inni fogtok, s  a
   keresztséggel, amellyel  megkeresztelkedem, ti  is megkeresztelkedtek.  De
   hogy a jobb és a bal oldalamon ki  üljön, azt nem én döntöm el. Az a  hely
   azokat illeti, akiknek készült."
   Amikor a többi  tíz ezt  meghallotta, megnehezteltek  Jakabra és  Jánosra.
   Ezért Jézus odahívta őket magához, és így szólt hozzájuk: "Tudjátok,  hogy
   akiket a világ urainak tartanak, azok zsarnokoskodnak a népeken, és vezető
   embereik éreztetik  velük hatalmukat.  De köztetek  ez ne  így legyen!  Ha
   valaki közületek ki akar  tűnni, és ha valaki  közületek első akar  lenni,
   legyen mindenkinek  a szolgája!  Hisz  az Emberfia  nem azért  jött,  hogy
   szolgáljanak neki,  hanem  hogy ő  szolgáljon,  és életét  adja  váltságul
   sokakért."

   A  hatalomvágy  megkísértette  az  apostolokat.  A  történelemben  ez  nem
   egyedülálló, hiszen  más  emberekben is  felébredt  már a  hatalomvágy.  A
   hatalomra törés technikái és módszerei évszázadok óta ugyanazok, csupán  a
   nevek változnak.  Az uralomra  törők nevei.  Mindig nagy  terveik  vannak,
   amelyet   ígéreteikből   ismerünk   meg,   s   él   bennünk   egy    kétes
   elhivatottságtudat.
   Jézus azonban nem tartozik a  világ őrült diktátorai közé.  Küldetéstudata
   neki is van,  hiszen azt  teszi, amit  az Atya  kér tőle.  Tervei neki  is
   vannak,  hiszen  Isten  Országát  hirdeti,  s  jelenlétével  megvalósítja.
   Ígéreteket is  tesz, de  a legfontosabb  nem erre  a világra,  vonatkozik,
   hanem az örök életre. Nem leigázni  akarja az embereket, hanem magához  és
   Istenhez emelni.
   Világosan megmondja, hogy ne  a világ urait  kövessük, hanem Őt  kövessük,
   aki mindhalálig engedelmeskedett.

   Szeretlek Istenem, mert mindenek előtt voltál a világon.
   Szeretnem kell téged, mert saját kezeddel formáltál meg engem.
   Szeretlek téged Istenem, mert azért alkottál, hogy szeresselek.
   Uram, Istenem, szeretlek téged, mert te előbb szerettél engem!

   Mily boldogtalan  voltam,  amíg nem  követtelek!  Mily boldog  leszek,  ha
   egészen neked adom magam!
   Add, hogy csak érted éljek, és téged szeresselek!