[Evangelium] 2008-05-26

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Május. 26., H, 11:20:52 CEST

   2008. május 26. - Hétfő

   Abban az  időben,  amikor Jézus  útnak  indult, odasietett  hozzá  valaki,
   térdre borult  előtte,  és úgy  kérdezte:  "Jó Mester!  Mit  tegyek,  hogy
   elnyerjem az örök életet?" Jézus megkérdezte: "Miért mondasz engem  jónak?
   Senki sem  jó, csak  az Isten.  Ismered  a parancsokat:  Ne ölj!  Ne  törj
   házasságot! Ne lopj! Ne  tanúskodj hamisan! Ne  csalj! Tiszteld apádat  és
   anyádat!" Ekkor az így válaszolt:  "Mester, ezeket mind megtartottam  kora
   ifjúságomtól fogva."  Jézus  ránézett  és megkedvelte.  Ezt  mondta  neki:
   "Valami hiányzik  még  belőled.  Menj,  add el,  amid  van,  oszd  szét  a
   szegények közt,  és így  kincsed  lesz az  égben.  Aztán gyere  és  kövess
   engem!" Ennek hallatára ő elszomorodott,  és leverten távozott, mert  nagy
   vagyona volt.
   Jézus ekkor körülnézett, és így szólt tanítványaihoz: "Milyen nehezen  jut
   be a gazdag az Isten országába!" A tanítványok megdöbbentek szavain. Jézus
   azonban megismételte: "Fiaim, milyen nehéz bejutni a gazdagoknak az  Isten
   országába! Könnyebb a tevének átmenni a tű fokán, mint a gazdagnak bejutni
   az  Isten  országába."  Azok  még  jobban  csodálkoztak,  és  kérdezgették
   egymást: "Hát  akkor ki  üdvözülhet?" Jézus  rájuk nézett,  és  folytatta:
   "Embernek  lehetetlen   ez,  de   Istennek  nem.   Mert  Istennek   minden
   lehetséges."

   Az evangéliumi gazdag ifjú mindannyiunk nevében fogalmazza meg kérdését és
   fordul Jézushoz: "Jó Mester! Mit tegyek, hogy elnyerjem az örök életet?" A
   kérdés hátterében annak ismerete áll, hogy cselekedeteink és az örök  élet
   között kapcsolat van. Életünk során tennünk kell azért, hogy életünk végén
   átléphessünk az örökkévalóságba. Krisztushoz  kell fordulnunk ahhoz,  hogy
   megtudjuk különböztetni a jót és a rosszat,  s tőle kapjuk meg az erőt  az
   előbbi megtételéhez  és  az  utóbbi  elkerüléséhez.  A  kérdést  nem  elég
   egyszer, például életünk egy sorsdöntő pillanatában feltennünk, de az  sem
   ha akár naponta feltesszük Jézusnak. Az üdvösséghez az is szükséges,  hogy
   Jézus válaszát naponta megtegyük.

   Hozzád fordulok, Atyám, mindenható Isten: őszinte szívvel és  kicsinységem
   tudatában  hálát  adok  neked,   s  egész  lelkemmel  kérlek,   rendkívüli
   jóságodban  fogadd  jóakarattal  könyörgésemet:  hatalmaddal  űzd  el   az
   ellenséget  tetteimtől  és  cselekedeteimtől,  erősíts  engem  a   hitben,
   kormányozd értelmem, adj nekem bensőséges gondolatokat, és vezess el engem
   boldogságod birtoklására! Vezess el engem arra, hogy Téged mindenkinél  és
   mindennél jobban szeresselek!

   Papi élményeim a Zala-völgyben (21.)
   Ha nem lett volna az elmúlt héten  az Úrnapra való előkészület és maga  az
   ünnep, akkor  talán csak  a  műanyag elleni  küzdelem jellemezte  volna  a
   hetet. A  vita  a  nyílászárókon  pattant  ki.  Igaz,  hogy  már  korábban
   eldöntöttem, hogy fából  készüljenek, de újból  és újból megjelennek  okos
   emberek, akik a  műanyag ablakokra  esküsznek. A végére  persze mindig  az
   derül ki, hogy az egyetlen érvük  az, hogy olcsóbb. Azt persze  képtelenek
   belátni, hogy az  áron kívül még  más szempontok is  léteznek. Tudtam,  ha
   most engedek,  már  idén karácsonyra  teszkós  műanyag fenyőfát  hoznak  a
   templomba. A vitát azzal zártam le, hogy még akkor sem lesznek itt műanyag
   ablakok, ha a loretói litániában műrózsa lesz. Az okosok persze nem jöttek
   rá, hogy ott valójában szerepel a műrózsa (titkosértel műrózsa). Máig  sem
   értem, hogyan tudtam a hidegvéremet megőrizni, amikor mindezek után valaki
   a műanyag padlóburkolatot reklámozta nekem. Mert ekkor jött a lényeg:  van
   fa mintájú PVC! Tisztára olyan mint  az igazi parketta. Ezzel már  majdnem
   megfogtak, de éreztem,  hogy a  jószándékú ember  saját csapdájába  esett,
   amikor ennyire  síkraszállt  a  műanyag  mellett. Azt  hitte,  hogy  a  fa
   utánzatú műanyagra már nem tudok mit  mondani. De tudtam. "Majd szólok  az
   asztalosoknak, hogy  csak műanyag  utánzatú  fával dolgozzanak."  És  láss
   csodát! A legnagyobb szamárságra nem volt ellenérv.
   A jövő vasárnap lesz  a gyerekek elsőáldozása.  A szülők segítsége  nélkül
   kevés  eredményre  számíthatok,  még  akkor  is,  ha  az  isteni  kegyelem
   határtalan. Kérlek  benneteket,  hogy  imádkozzatok azért,  hogy,  ha  már
   mindenki nem, de legalább egyesek megérintsen az ünnep lényege.
   A nagy építkezéssel odáig jutottunk,  hogy tető van a plébániaépületen  és
   folynak a belső munkálatok az emeleten az Úr vezetésével. Estenként jönnek
   a nénik takarítani, hogy viszonylag  lakhatóvá tegyék a földszintet,  ahol
   lakom. Én nem akarom az Urat sürgetni, de azért már nagyon várom a végét.
   István atya

   Kaptam ajándékba  10  db  Berecz  András  könyvet  CD-vel.  A  jól  ismert
   mesemondó kiadványát  a felajánló  szándéka szerint  a  plébániafelújítást
   támogatók   között    osztom    ki    ajándékként.    Május    21-22-23-án
   (szerda-csütörtök-péntek), valamint 26-án és 27-én (hétfő és kedd)  minden
   nap 2 db könyv keresi gazdáját.  Az egyik az aznapi összes adakozó  között
   kerül kisorsolásra, a másikat pedig az kapja, aki az adott napon a legtöbb
   adományt küldte. Köszönöm jószándékú segítségteket!
   Szeretettel: István atya

   Felajánlott támogatást  átutalással a  következő számlára  lehet  küldeni:
   Számlatulajdonos:   Zalalövői   Plébánia   Számlaszám:   75500313-10030493
   Külföldről: IBAN (nemzetközi számlaszám): HU29  75500313-10030493-00000000
   BIC kód: TAKBHUHB
   Vagy  a  következő  címre  lehet  küldeni  postai  utalvánnyal:  Zalalövői
   Plébánia 8999 Zalalövő, Szabadság tér 6.