[Evangelium] 2008-05-20

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Május. 20., K, 05:10:02 CEST

   2008. május 20. - Kedd

   Abban az időben: Jézus és tanítványai átmentek Galileán. Jézus azonban nem
   akarta, hogy valaki megtudja ezt, mert a tanítványait készült oktatni. Ezt
   mondta nekik: "Az Emberfiát  az emberek kezére  adják, megölik, de  miután
   megölték, harmadnapra feltámad."  Ők nem  értették ezeket  a szavakat,  de
   féltek megkérdezni Jézust.
   Ezután Kafarnaumba  értek. Amikor  már  otthon voltak,  Jézus  megkérdezte
   tőlük: "Miről vitatkoztatok az úton?" Tanítványai azonban hallgattak, mert
   az úton egymás közt arról tanakodtak, hogy ki a nagyobb közülük.
   Akkor Jézus leült, odahívta a tizenkettőt,  és így szólt: "Ha valaki  első
   akar lenni, legyen mindenki között az utolsó, és mindenkinek a  szolgája."
   Aztán odahívott egy kisgyermeket, közéjük állította; majd magához  ölelte,
   és ezt mondta  nekik: "Aki  befogad egy  ilyen gyermeket  az én  nevemben,
   engem fogad be. Aki  pedig engem befogad, nem  engem fogad be, hanem  azt,
   aki küldött engem."

   Már kisgyermek  koromban  is  az  egyik  kedvenc  történetem  volt  Sámuel
   prófétáé, akit  édesanyja odaadott  a szentély  szolgálatára.  Gyermekként
   hallotta meg az Úr hívását, de még tapasztalatlan volt, s nem ismerte  fel
   azonnal, hogy  ki  szólítja.  Istenre  figyelő,  gyermeki  lelkületét  nem
   veszítette el később sem, s az Úr prófétája lett.
   Milyen jó volna, ha manapság is  sokan lennének, akik megőrzik a  gyermeki
   lelkületet. Olyanok,  akik  engedik, hogy  Jézus  magához ölelje  őket,  s
   később sem akarnak szabadulni ebből a szeretetteljes ölelésből. Milyen  jó
   volna, ha a szülők nem féltenék gyermeküket Jézustól.

   Életem  Ura,  és  Uralkodója,  ne   engedd  hozzám  a  jóravaló   restség,
   könnyelműség, pénzvágy és megszólás szellemét!
   Ajándékozd inkább  szolgádnak a  józanság, alázatosság,  állhatatosság  és
   szeretet lelkét! Igen, Uram, Királyom! Add meg, hogy megismerjem bűneimet,
   és meg ne ítéljem felebarátomat, mert áldott vagy örökkön-örökké. Ámen.
   Szent Efrém

   Kedves barátaim!
   Kaptam ajándékba  10  db  Berecz  András  könyvet  CD-vel.  A  jól  ismert
   mesemondó kiadványát  a felajánló  szándéka szerint  a  plébániafelújítást
   támogatók   között    osztom    ki    ajándékként.    Május    21-22-23-án
   (szerda-csütörtök-péntek), valamint 26-án és 27-én (hétfő és kedd)  minden
   nap 2 db könyv keresi gazdáját.  Az egyik az aznapi összes adakozó  között
   kerül kisorsolásra, a másikat pedig az kapja, aki az adott napon a legtöbb
   adományt küldte. Köszönöm jószándékú segítségteket!
   Szeretettel: István atya

   Felajánlott támogatást  átutalással a  következő számlára  lehet  küldeni:
   Számlatulajdonos:   Zalalövői   Plébánia   Számlaszám:   75500313-10030493
   Külföldről: IBAN (nemzetközi számlaszám): HU29  75500313-10030493-00000000
   BIC kód: TAKBHUHB
   Vagy  a  következő  címre  lehet  küldeni  postai  utalvánnyal:  Zalalövői
   Plébánia 8999 Zalalövő, Szabadság tér 6.