[Evangelium] 2008-05-16

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Május. 16., P, 05:10:02 CEST

   2008. május 16. - Péntek

   Jézus egy alkalommal magához hívta a népet és tanítványait, majd így szólt
   hozzájuk: "Ha  valaki utánam  akar  jönni, tagadja  meg magát,  vegye  föl
   keresztjét, és  kövessen  engem!  Mert  aki  meg  akarja  menteni  életét,
   elveszíti azt. De aki értem és az evangéliumért elveszíti életét, megmenti
   azt. Mit  használ az  embernek, ha  az  egész világot  megnyeri is,  de  a
   lelkének kárát vallja?  Mit is adhat  az ember cserébe  a lelkéért? Aki  e
   hűtlen és  bűnös nemzedék  előtt  szégyell engem  és tanításomat,  azt  az
   Emberfia is szégyellni fogja, amikor majd eljön Atyja dicsőségében a szent
   angyalokkal." Aztán még  hozzáfűzte: "Bizony mondom  nektek, a  jelenlévők
   közül néhányan nem halnak meg, amíg meg nem látják Isten hatalomban eljövő
   országát."
   Mk 8,34-9,1

   Elmélkedés:

   A szenvedéssel,  az  élet  keresztjével  való  találkozáskor  a  legtöbben
   ösztönösen visszarettennek és el akarják hárítani azt. Jézus viszont éppen
   az ellenkezőjét ajánlja. De  nem csak mondja  ezt a mi  Urunk, hanem ő  is
   felveszi keresztjét. Magához szorítja, hogy  őt az Atya ölelje magához.  A
   kereszt  visszautasításával  az  Atya  karjaiból  szakadna  ki.  Szorítsuk
   magunkhoz a keresztet,  hiszen enélkül  elveszíthetjük az  örök életet.  A
   szenvedések és nehézségek  vállalásával engedjük  azt is,  hogy a  mennyei
   Atya minket is szeretettel magához öleljen. Csak így juthatunk el az  örök
   életre.

   Hozzád fordulok, Atyám, mindenható Isten: őszinte szívvel és  kicsinységem
   tudatában  hálát  adok  neked,   s  egész  lelkemmel  kérlek,   rendkívüli
   jóságodban  fogadd  jóakarattal  könyörgésemet:  hatalmaddal  űzd  el   az
   ellenséget  tetteimtől  és  cselekedeteimtől,  erősíts  engem  a   hitben,
   kormányozd értelmem, adj nekem bensőséges gondolatokat, és vezess el engem
   boldogságod birtoklására!
   Szent Ágoston

   Kedves barátaim!
   A licit állása: 75 000.- Ft. Szombat 12 óriág lehet licitálni.
   A plébániafelújítás során  érdekes felajánlások is  történnek. A  plébánia
   területén,  egy  Szaknyér  nevű  kis  faluban  lakó  festőművész  házaspár
   felajánlott egy  festményt,  azzal az  ötlettel,  hogy próbáljam  meg  egy
   "árverés" keretében értékesíteni és a  befolyt összeg legyen a  plébániáé.
   Mivel az ötletet én is jónak tartom, ezért megpróbáljuk.
   A festmény adatai a következők: Balaskó Árpád: Székely falu (Alsósófalva a
   templommal) 2003.  Méret: 56x70  cm. Kikiáltási  ár: 25  000.- Ft.  A  kép
   megtekinthető itt: [1]Székely falu
   Licitálni úgy  lehet, hogy  az ajánlatokat,  kérem, küldjétek  el nekem  a
   his at katolikus.hu címemre.  Az árverezést  szombaton  12 órakor  zárom  le.
   Reggelente megírom,  hogy hol  tart a  licit. Azoknak,  akik legalább  egy
   ajánlatot tettek, napközben is küldök értesítést az állásról.
   István atya