[Evangelium] 2008-05-15

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2008. Május. 15., Cs, 05:10:03 CEST

   2008. május 15. - Csütörtök

   Jézus egyszer  elment  tanítványaival a  Fülöp-Cezáreája  környékén  fekvő
   falvakba. Útközben megkérdezte őket: "Kinek tartanak engem az emberek?"  A
   tanítványok azt felelték:  "Egyesek Keresztelő  Jánosnak, mások  Illésnek,
   ismét mások valamelyik prófétának." Ő tovább kérdezte őket: "Hát ti  kinek
   tartotok engem?"  Erre Péter  így válaszolt:  "Te vagy  a Messiás."  Akkor
   szigorúan lelkükre kötötte, hogy ezt senkinek se mondják el róla.
   Ettől kezdve arra oktatta őket, hogy az Emberfiának sokat kell szenvednie.
   A vének, a  főpapok és  az írástudók  elvetik és  megölik, de  harmadnapra
   föltámad. Erről  egészen nyíltan  beszélt  nekik. Péter  ekkor  félrevonta
   Jézust, és  szemrehányást tett  neki. Erre  ő hátrafordult,  tanítványaira
   nézett, és így korholta  Pétert: "Távozz tőlem,  sátán, mert emberi  módon
   gondolkodol, és nem Isten tervei szerint!"

   Jézus a farizeusoknak  nem mutatott  olyan jelet,  amely azt  bizonyította
   volna, hogy ő  a Messiás.  Tanítványai viszont a  kenyérszaporítások és  a
   gyógyítások csodás  jeleiből felismerhették  a messiási  idők jeleit.  Ezt
   látszik igazolni, hogy a Mester  kérdésére Péter messiásnak nevezi őt.  Az
   apostolok tehát, akik a legközelebb  állnak Jézushoz, a legtöbbet  értenek
   meg a  messiási küldetésből.  De  még az  ő  számukra is  vannak  homályos
   foltok. Elképzeléseikbe az már nem fér bele, hogy a messiásnak  szenvednie
   kell és meg fog halni. Ehelyett inkább egy győzelmes királyt várnak. Jézus
   viszont nem az emberi elvárásoknak megfelelő messiás, hanem olyan, amilyet
   az Atya kíván.

   Minden örömöm, Uram, amelyben nem Te vagy, legyen félelmemre és  utasítsam
   azt el! Csak Téged  keresselek! Érted dolgozni legyen  igazi örömöm, és  a
   Nélküled kapott megnyugvás legyen terhemre!
   Add, hogy sokszor emelhessem  Hozzád a szívemet,  és ha vétettem  ellened,
   megbánással és új jófeltétellel ki tudjalak engesztelni!
   Aquinói Szent Tamás

   Kedves barátaim!
   A licit állása: 60 000.- Ft.
   A plébániafelújítás során  érdekes felajánlások is  történnek. A  plébánia
   területén,  egy  Szaknyér  nevű  kis  faluban  lakó  festőművész  házaspár
   felajánlott egy  festményt,  azzal az  ötlettel,  hogy próbáljam  meg  egy
   "árverés" keretében értékesíteni és a  befolyt összeg legyen a  plébániáé.
   Mivel az ötletet én is jónak tartom, ezért megpróbáljuk.
   A festmény adatai a következők: Balaskó Árpád: Székely falu (Alsósófalva a
   templommal) 2003.  Méret: 56x70  cm. Kikiáltási  ár: 25  000.- Ft.  A  kép
   megtekinthető itt: [1]Székely falu
   Licitálni úgy  lehet, hogy  az ajánlatokat,  kérem, küldjétek  el nekem  a
   his at katolikus.hu címemre.  Az árverezést  szombaton  12 órakor  zárom  le.
   Reggelente megírom,  hogy hol  tart a  licit. Azoknak,  akik legalább  egy
   ajánlatot tettek, napközben is küldök értesítést az állásról.
   István atya